تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 February 13
دولت سوئیس قصد دارد سیستم رای گیری آنلاین خود که قرار است به زودی از آن استفاده کند را مورد ارزیابی قرار دهد و به این منظور از محققین امنیتی و هکر‌ها درخواست کرده تا با انجام قوی‌ترین حملات قدرت دفاعی سیستم انتخابات آنلاین را بسنجند.
به گزارش تابناک؛ این ارزیابی‌ها قرار است از ۶ بهمن‌ها آغاز شود و جایزه برای فردی که بتواند به این سیستم نفوذ کند بین ۱۰۰ دلار تا ۳۰ هزار دلار خواهد بود. جدول کامل جوایز نقدی را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید (یک فرانک کمی بیشتر از ۱ دلار ارزش دارد).
موضوع             حداقل جایزه به فرانک سوئیس
انجام بهینه‌سازی‌های معمولی روی سیستم 100
نفوذ به سیستم رای گیری آنلاین 1,000
تخریب آرای وارده یا ایجاد شرایطی که نتوان آن‌ها را تحلیل کرد 5,000
انجام حملات موفق به سرور‌های رای گیری آنلاین 10,000
ایجاد تغییر در رای‌ها حتی در صورت شناسایی شدن مهاجم 20,000
ایجاد تغییر در رای‌ها در صورت ناشناس ماندن مهاجم 30,000 - 50,000

شرکت‌ها و متخصصین امنیت برای شریک شدن در این ارزیابی باید ابتدا در این وبسایت ثبت نام کنند. ثبت نام به شرکت کننده‌ها مجوز رسمی حمله به این سیستم را می‌دهد و تضمین می‌کند در صورت انجام حمله‌ای موفق -البته به عنوان اولین شخصی که بتواند نفوذ و حمله را گزارش کند- جایزه را دریافت خواهند کرد.

البته در این بین برخی از حملات غیر قانونی شناخته می‌شوند. به عنوان مثال حملاتی که اطلاعات شخصی رای دهندگان را بر ملا کند غیر قانونی خواهد بود. مسئولان امنیتی سیستم رای گیری آنلاین برخی از دیوار‌های امنیتی این سیستم را برای چالش یاد شده کاهش خواهند داد تا مهاجمین تنها تمرکز خود را روی حمله به سیستم مرکزی قرار دهند.

همچنین سورس کد سیستم رای گیری آنلاین به صورت کامل در گیت لب قرار داده شده و به مهاجمین اجازه دارند که تا هر مقدار که می‌خواهند کد شرکت در رای گیری دریافت کنند تا ساده‌تر قدرت دفاعی سیستم انتخابات آنلاین را بسنجند.

دولت سوئیس قصد دارد با به انجام رساندن این چالش قدرت سیستم رای گیری آنلاین خود را نشان دهد. از طرفی این موضوع می‌تواند پاسخی باشد برای گروهی از سیاستمداران در این کشور که مخالف انجام این نوع رای گیری هستند.

به زعم دولت سوئیس انجام رای گیری ساده‌تر از گذشته به شهروندان مقیم خارج این کشور اجازه می‌دهد تا در سرنوشت سوئیس شرکت داشته باشند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار