کد خبر: ۲۲۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 February 12
2310185 دستگاه! این تعداد خودروهایی است که مرسدس بنز سال پیش به استثنای محصولات برند اسمارت به فروش رسانده و به این ترتیب رشد فروش 0.9 درصدی ثبت شده است. این هشتمین سال پیاپی است که ستاره سه پر دنیای خودرو رکورد فروش خود را بهبود می‌بخشد.
به گزارش تابناک؛ البته که رسیدن به این عملکرد قابل‌توجه با در نظر گرفتن استانداردهای نوین زیست‌محیطی ساده نبوده چراکه استانداردهای WLTP تأثیر چشمگیری روی فروش دیگر خودروسازان داشته‌اند.


کمپانی مادر مرسدس یعنی دایملر به منظور قدردانی از اقدامات ارزشمند کارکنان خود پاداش‌هایی تا حداکثر میزان 5640 دلار در نظر گرفته است. حدود 130 هزار کارمند این شرکت در آلمان از این پاداش لذت خواهند برد که اگرچه مبلغ کاملاً مناسبی است اما در مقایسه با پاداش سال قبل آن‌ها اندکی کاهش یافته است.


دلیل این کاهش میزان پاداش به افت سود عملیاتی شرکت از 14.3 میلیارد یورو در سال 2017 به 11.1 میلیارد یورو در سال قبل می‌باشد. طرح اشتراک سود کارکنان دایملر در سال 1997 معرفی شده و این میزان پاداش هم بر پایه‌ی فرمول مربوط به سود یاد شده قبل از کسر مالیات‌ها و موارد دیگر محاسبه شده است.


اگرچه فروش مرسدس بنز در سال 2018 افزایش داشته اما برند اسمارت داستان کاملاً متفاوتی دارد زیرا فروش 128802 دستگاهی آن حاکی از افت 4.6 درصدی بوده است. بازهم محبوب‌ترین محصول مرسدس در سال 2018 خودروی C کلاس با فروش 397 هزار دستگاهی برای مدل سدان و استیشن بوده است. خودروی E کلاس سدان و استیشن نیز سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشته و با فروش بیش از 355 هزار دستگاهی رشد 1.3 درصدی را ثبت کرده است.


مرسدس امسال هم سال شلوغی پیش رو دارد چراکه محصولات زیادی را برای عرضه در نظر گرفته است. ما قبلاً دومین نسل CLA و V کلاس فیس لیفت را دیده‌ایم و محصولات بیشتری هم در راه هستند. از جمله مهم‌ترین محصولات این خودروساز در سال جاری می‌توان به CLA شوتینگ بریک، GLC و GLC کوپه فیس لیفت و همچنین نسل آتی شاسی‌بلند پرچم‌دار GLS و احتمالاً کراس اوور جدید GLB اشاره کرد
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار