کد خبر: ۲۲۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 February 10
سرمربی تیم امید کشورمان گفت: می‌خواستیم بعد از 15 روز از اردوی قطر تیم امید را جمع کنیم.



به گزارش تابناك، زلاتکو کرانچار سرمربی تیم امید کشورمان در حاشیه تمرین امروز درباره اردوی این تیم این تیم گفت: ایده اصلی ما این بود که بعد از تورنمنت قطر تیم را بعد از ۱۵ روز دور هم جمع کنیم و کار را متوقف نکنیم. با ۲ اردوی بعدی بتوانیم لیست ۳۰ نفره را به شکل قطعی انتخاب کنیم و در مقدماتی المپیک از آنها استفاده کنیم.

 

* همه می‌خواهند بعد از 4 دهه المپیکی شویم

وی درباره غیبت برخی بازیکنان در اردوی تیم امید گفت: از روز نخست دیدید که ما همه اردوهایمان را در تاریخ فیفا دی برگزار کردیم تا لطمه‌ای به تیم‌های لیگ برتری نخورد اما این اردو در تاریخ فیفا دی نیست اما وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال از ما خواسته‌اند که همه توانمان را برای موفقیت تیم امید برداریم تا بعد از چهل و چند سال بتوانیم راهی المپیک شویم.

 

* برخی بازیکنان در ترکیب تیم‌شان نیستند، اما همین مربیان به ما بازیکن نمی‌دهند

کرانچار تاکید کرد: هر چه به بازی‌های اصلی نزدیک می‌شویم مجبوریم که بازیکنان را در ۲ یا ۳ نوبت دعوت کنیم که حتی خارج از فیفا دی خواهد بود و امیدوارم که مربیان لیگ برتری شرایط ما را درک کنند اما مربیانی که از بازیکنان امید در ترکیب‌شان استفاده نمی‌کنند و اجازه حضور آنها را در اردوی تیم امید هم نمی‌دهند را درک نمی‌کنم و این موضوع برای من سنگین است. امیدوارم در اردوهای بعدی مربیان شرایط ما را بیشتر درک کنند و همکاری مناسبی صورت بگیرد تا با یک جو مناسب بتوانیم تیمی را بسازیم که شرایط صعود به المپیک را داشته باشد.

 

* بازیکن در تیمش یک دقیقه هم بازی نمی‌کند اما همین فرد را با نمی‌دهند

سرمربی تیم امید درباره بازیکنانی نظیر مهدی قائدی، الهیار صیادمنش و ... که در تیم‌های باشگاهی‌شان بازی نمی‌کنند و به تیم امید هم نیامدند اظهارداشت: با حرف شما موافق هستم، در همین رابطه من به همراهی حمید استیلی و تعدادی از اعضای کمیته فنی در این خصوص صحبت کردیم و صحبت من این است که اگر این بازیکنان در تیم من بودند و بازی می‌کردند مشکلی نبود اما این بازیکنان در تیم خودشان هم یک دقیقه بازی نکرده‌اند. این البته تصمیم سرمربی است و من به آن ورود نمی‌کنم چون به من هم ارتباطی ندارد اما می‌توانستند این بار بازیکنانشان را به ما بدهند. امیدوارم که از دور بعدی تمرینات که از اول اسفند آغاز می‌شود همکاری‌ها بیشتر صورت گیرد بخصوص از اردوی ۱۲ اسفند هرچند که باید صبور بود و ما همه چیز را به دقت زیر نظر داریم.

 

* بازیکنانی را که به ما ندهند، کنارشان خواهیم گذاشت

کرانچار در پاسخ به این سوال که با این شرایط اگر باز هم با تیم امید همکاری صورت نگیرد تکلیف چه خواهد بود، افزود: در این زمینه با آقای تاج جلسه‌ای را برگزار می‌کنیم و رئیس سازمان لیگ هم در این جلسه حضور خواهد داشت تا راهکارهای مناسب برای برگزاری ۲ اردوی بعدی را پیدا کنیم. اگر نخواهند که این بازیکنان در کنار ما باشند و در اردوهای بعدی ما را همراهی نکنند مجبوریم آنها را کنار بگذاریم و بازیکنان دیگر را دعوت کنیم که این مسئله باعث تضعیف ما خواهد شد اما اگر مربیان نخواهند همکاری کنند باید تصمیمات شدیدتری در این خصوص اتخاذ شود.

 

* برای صعود به المپیک نیاز داریم که 2 اردوی خوب داشته باشیم

وی در مورد اینکه چه امکاناتی برای صعود تیم امید به المپیک نیاز است، گفت: در وهله اول باید ۲ اردوی بعدی را خیلی خوب برگزار کنیم و بازیکنانمان را در اختیار داشته باشیم چرا که این مهمترین شرط است. از طرف دیگر باید حمایت تماشاگران را هم داشته باشیم تا از بازیکنان که جوان هستند حمایت شود چرا که آنها تضمینی برای موفقیت ما خواهند بود. پس از اینکه با حمایت هواداران و رسانه‌ها توانستیم به دور بعدی صعود کنیم برای دور بعدی برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

 

* بازیکنانی که در تیم‌شان بازی نمی‌کنند، بهتر است در اختیار ما باشند

کرانچار درباره بازی کردن یونس دلفی در لیگ بلژیک و اینکه آیا این بازیکن به اردوهای بعدی دعوت خواهد شد یا نه، اظهارداشت: شرایط باشگاه‌های خارجی را درک می‌کنم چون آنها از تاریخ فیفا دی استفاده می‌کنند اما اگر این بازیکنان نمی‌توانند در باشگاه‌هایشان از نظر فنی کمکی به تیم انجام دهند بهتر است تا آنها را در اختیار ما قرار دهند تا به ما کمک کنند این موضوع درباره تیم‌هایی مثل پیکان، سایپا، استقلال، پرسپولیس و ... هم صدق می‌کند چون اگر آنها از بازیکنانشان استفاده نمی‌کنند آنها می‌توانند در تمرینات تیم امید حاضر شوند تا در شرایط تمرینی و رقابت قرار بگیرند.

 

* چه دلیل دارد که تفاهم تیم بزرگسالان هم برای تیم امید انجام نشود؟

کرانچار درباره اینکه بازیکنانی که به اردو نمی‌آیند از تیم امید خط خواهند خورد و دعوت نمی‌شوند، اظهارداشت: بازیکنانی که دعوت شدند همگی از بازیکنانی بودند که در جام جهانی زیر ۱۷ سال و زیر ۲۰ سال حضور داشتند و تجربه خوبی دارند همچنین ما از بازیکنان لیگ برتری هم استفاده می‌کنیم تا شرایط خوبی ایجاد شود اما همانطور که باشگاه‌ها با تیم بزرگسالان برای حضور در جام ملت‌های آسیا تفاهم کردند و حدود ۵۰ روز بازیکنانشان را در اختیار تیم ملی بزرگسالان قرار دادند چه دلیلی دارد که این اتفاق برای تیم امید رخ ندهد؟ حتی می‌توان با هماهنگی زمان بازی‌های لیگ برتر را جابجا کرد تا فشار کمتری به بازیکنان وارد شود و آنها بتوانند در تیم امید حضور داشته باشند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار