کد خبر: ۲۲۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 February 09
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اگر تیم مذاکره کننده به فرمایشات رهبری توجه نکنند نه تنها تحریم های آمریکا تشدید شده است؛بلکه اروپایی ها هم در مسیر ایجاد تحریم ها برای کشورمان قرار خواهند گرفت.
به گزارش تابناك؛ احمد سالك ،با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان نیروی هوایی ارتش خطاب به دولتمردان مبنی بر اینکه به اروپایی ها اعتماد نکنید،گفت: در نظام ارزشی انقلاب اسلامی یکسری ضوابط ارزشمند وجود دارد که همین ضوابط ساختار تشکیلات حاکمیتی ما را تنظیم می کند.

فرمایشات رهبری مبتنی بر اصول اسلام است

وی اظهار کرد: مواردی که در ساختار تشکیلات حاکمیتی موثر است؛ بحث وجود مانعی به نام باطل است و پیرامون باطل و جریانات مقابل حق صحبت های فراوانی در این زمینه شده است و برای ما دستورات اسلامی وجود دارد که نمی توانیم به باطل اعتماد کنیم.

سالک افزود: بنابراین فرمایشات امام (ره)و رهبری مبتنی بر همین اصول ارزشی تنظیم می شود؛ وقتی که رهبرمعظم انقلاب فرمودند به آمریکا نمی توان اعتماد کرد و این ها دروغ می گویند و همین مسئله را هم در رابطه با اروپا مطرح کردند.

مبادلات تجاری بین اروپا و ایران 15 میلیارد دلار است

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی به مراودات تجاری اروپا و آمریکا اشاره و تصریح کرد: اروپایی ها میلیاردها دلار تبادل تجاری با آمریکا دارند و هیچ گاه ایران را جایگزین آمریکا نمی کنند؛ چرا که مبادلات تجاری بین اروپا و ایران 15 میلیارد دلار است.

نماینده مردم اصفهان در ادامه همین مبحث افزود: بنابراین آنچه آمریکا می خواهد اروپا به آن عمل می کند و باید نتیجه گرفت که نمی توانیم هیچ گونه اعتمادی به اروپایی ها داشته باشیم.

دولتمردان به بی اعتماد بودن به اروپایی ها توجهی ندارند

وی تصریح کرد: متاسفانه عده ای از دولتمردان به بی اعتماد بودن به اروپایی ها توجهی ندارند؛وزیر امورخارجه کشورمان بیان کردند که به مقام معظم رهبری گفتم؛ نتوانستیم خطوط قرمز را در مذاکرات رعایت کنیم و این به به معنای امتیاز دادن به طرف مقابل مذاکره است.

این نماینده مجلس دهم به سخنان رهبری در رابطه با بی اعتماد بودن به اروپایی ها اشاره کرد و گفت: فرمایشات رهبری در جمع فرماندهان نیروی هوایی ارتش؛ دقیق، حساب شده و با مطالعه بود و نباید از سخنان رهبر انقلاب غافل شویم و باید در این زمینه بسیار مهم فصل الخطاب سخنان رهبری باشد.

عدم توجه تیم مذاکره کننده به فرمایشات رهبری سبب تشدید تحریم ها برای کشورمان ازسوی آمریکا می شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه همین مبحث افزود: اگر تیم مذاکره کننده به فرمایشات رهبری توجه نکنند نه تنها تحریم های آمریکا تشدید شده است؛ بلکه اروپایی ها هم در مسیر ایجاد تحریم ها برای کشورمان قرار خواهند گرفت.

منبع: خبرگزاری خانه ملت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار