کد خبر: ۲۲۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 February 09
گوگل با مشکل بزرگی رو به رو شده؛ این که گوشی‌های اقتصادی به استفاده از پردازنده‌های ضعیف‌تر امکان رمزگذاری اطلاعات کاربران را ندارند. حالا گوگل تلاش کرده تا خودش مشکل یاد شده را حل کند؛ به همین دلیل پروژه رمزنگاری گوگل که تحت عنوان Adiantum‌ شناخته می‌شود تلاشی جدید از سوی این شرکت است تا امکان کدگذاری روی داده‌های کاربرانی که از گوشی‌های اقتصادی استفاده می‌کنند فراهم شود.
به گزارش تابناك: با اینکه پردازنده‌های ARMv8 از شتاب دهنده‌ی سخت افزاری لازم برای انجام رمزگذاری‌های استاندارد AES پشتیبانی می‌کنند اما پردازنده‌های ARMv7 این توانایی را ندارند و به همین دلیل برای رمزگذاری داده‌ها کارایی کلی دستگاه را کاهش می‌دهند.

پروژه رمزنگاری گوگل

حالا گوگل مدعی شده که توانسته با ادغام دو روش رمزنگاری -که یکی از آن‌ها بر اساس ترافیک HTTPS است- بدون کاهش کارایی دستگاه و با امنیتی بالا به رمزگذاری روی داده‌ها بپردازد.

روش جدید رمزگذاری گوگل که آن را آدیانتوم نامیده است حداقل ۵ برابر سریع‌تر از رمزگذاری به روش AES روی چیپ‌هایی به شمار می‌رود که از شتاب دهنده‌ی سخت افزاری لازم برای رمز گذاری داده‌ها پشتیبانی نمی‌کنند. البته باید امید داشت که روش مورد استفاده توسط گوگل آنقدر قدرتمند باشد که به راحتی رمزگشایی نشود.

البته لازم به ذکر است که استفاده از آدیانتوم تنها در سیستم عامل اندروید Pie امکان پذیر است و از طرفی تولید کنندگان گوشی‌ها باید پشتیبانی از رمز گذاری کامل حافظه را در تلفن‌های خود فعال کرده باشند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار