کد خبر: ۲۲۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 February 07
مدت زمان زیادی است که منتظر نسل دوم نیسان جوک هستیم چراکه نسل فعلی آن حدود 10 سال است که در بازار حضور دارد.



به گزارش تابناک؛ افرادی که منتظر نسل جدید جوک هستند باید اوضاع سال جاری میلادی را به دقت در نظر داشته باشند چراکه این خودرو اواخر امسال معرفی خواهد شد. اتواکسپرس می‌گوید این شاسی‌بلند ساب کامپکت سرانجام اواخر سال جاری معرفی خواهد شد و از معماری CMF-B اتحاد رنو-نیسان که در نسل جدید رنو کلیو هم بکار رفته سود خواهد برد.


این پلتفرم از قوای محرکه‌ی الکتریکی شده پشتیبانی می‌کند و سوپرمینی فرانسوی نیز در آینده هیبریدی خواهد شد؛ بنابراین انتظار تولید جوک جدید با قوای محرکه‌ی هیبریدی کاملاً به‌جا بوده و با استفاده از آن میزان آلایندگی دی‌اکسید کربن خودرو به پایین‌ترین حد ممکن خواهد رسید. البته احتمال تولید نسخه‌ی الکتریکی جوک نیز برای رقابت با هیوندای کنا وجود دارد.


زمانی که از مدیر برنامه‌ریزی تولید نیسان در اروپا سؤالی مبنی بر احتمال تولید چنین نسخه‌ای پرسیده شد او گفت:

مردم در حال کنار گذاشتن سدان‌ها و هاچبک ها و انتخاب شاسی بلندها هستند. این روند نه تنها در اروپا بلکه در سراسر جهان رخ می‌دهد؛ و بالاتر از همه‌ی این‌ها بحث الکتریکی سازی است بنابراین این دو موضوع ترکیب فوق‌العاده‌ای خواهند بود. ما فعلاً در حال کار روی چندین گزینه برای قوای محرکه هستیم.


باقی مدل‌های جوک جدید از پیشرانه‌های درون‌سوز استفاده خواهند کرد که می‌تواند شامل نسخه‌ی بنزینی 1 لیتری و 1.6 لیتری توربو باشد. این پیشرانه‌ی توربو قدرت حدود 190 اسب بخار خواهد داشت. همچنین احتمال استفاده از پیشرانه‌ی دیزلی 1.5 لیتری وجود دارد که اگرچه از نسل فعلی به ارث می‌رسد اما بهبودهایی خواهد داشت.


از نظر طراحی، جوک 2020 فوراً قابل‌شناسایی خواهد بود. یکی از مدیران نیسان چند ماه پیش گفته بود که جوک همچنان تیز و غیرعادی باقی خواهد ماند.

نیسان IMx کانسپت
کابین این خودرو دگرگونی اساسی را تجربه خواهد کرد و تمرکز نیسان روی استفاده از متریال بهتر و ویژگی‌های ارتباطی ارتقا یافته خواهد بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار