کد خبر: ۲۲۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 February 06
مجله اشپیگل گزارش کرده دولت آلمان به ناتو اطمینان داده که به ادامه روند افزایش بودجه نظامی تا مقطع ۱.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی تا سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داد.
به گزارش تابناک؛ برنامه آلمان برای بودجه دفاعی‌اش پس از آن محل سوالات قرار گرفت که یک سند مربوط به وزارت دارایی این کشور نشان داد، به دلیل کُند شدن روند رشد اقتصادی، درآمدهای مالیاتی دولت آلمان احتمالاً افزایش کمتری خواهند داشت.

این سند از از سوی خبرگزاری رویترز به دست آمده، نشان داده که این وزارتخانه تنها ۷.۳ میلیارد یورو برای افزایش بودجه نظامی و امدادی تا سال ۲۰۲۲ در نظر گرفته است. این مبلغ اما از ۱.۵ درصد تولید ناخالص داخلی که برای آن برنامه‌ریزی شده کمتر است و همچنان با رساندن بودجه نظامی به دو درصد تولید ناخالص داخلی که هدف کلی ناتو است، فاصله دارد.

آلمان از سوی آمریکا و دیگر اعضای ناتو برای افزایش بودجه نظامی خود تا دو درصد تولید ناخالص داخلی تحت فشار قرار دارد.

مجله اشپیگل گزارش کرده است، نماینده آلمان در ناتو سندی سه صفحه‌ای را به ینس استولتنبرگ، دبیرکل این پیمان ارائه کرده که با تعهدی الزام‌آور برای افزایش بودجه نظامی به ۱.۵ درصد تولید ناخالص داخلی تا سال ۲۰۲۴ و ادامه افزایش آن طی سال‌های پس از ۲۰۲۴ همراه است.

با این حال این سند شامل آمار یا زمانبندی خاصی درباره چگونگی این افزایش بودجه از سوی برلین نبوده است.

اشپیگل نوشته است که آلمان برای عمل به این تعهد باید بودجه خود را از ۴۳.۲ میلیارد یورو فعلی به ۶۰ میلیارد یورو افزایش دهد.

بودجه نظامی همچنان محل تنش در ائتلاف حاکم آلمان است. آنگلا مرکل، صدر اعظم این کشور خواستار افزایش فوری این بودجه است اما شرکای سوسیال دموکرات او مخالف این امر هستند. این مساله بروز تنش میان آمریکا و آلمان را نیز در پی داشته است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار