تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 February 05

به گزارش تابناک؛ به گزارش Androidauthority قاضی دادگاهی در آمریکا جوئل اورتیز را به جرم هک سیم کارت ، برای مدت ۱۰ سال روانه زندان کرد. این جوان ۲۰ ساله طی تلاش‌های متعدد خود برای هک سیم کارت شهروندان آمریکا موفق شد که مبلغی معادل ۵ میلیون دلار بدزدد.

هک سیم کارت

این حکم در واقع اولین مجازات رسمی است که توسط دادگاه‌های جهان برای جرم هک سیم کارت تعیین می‌شود و اورتیز به عنوان اولین هکر سیم کارت در روز ۲۳ اسفندماه امسال راهی زندان خواهد شد.

هک سیم کارت چیست؟

نحوه عملکرد SIM jacking یا SIM hijacking بدین صورت است که مجرم در ابتدا اطلاعات شخصی افراد را می‌دزدد و سپس با کمک کارمند شبکه‌ی اپراتور موبایل، یک سیم کارت جعلی بر اساس این اطلاعات می‌سازد. بدین ترتیب هکر می‌تواند با سیم کارت جدید تمامی گذرواژه‌های مورد نیاز برای نفوذ به اکانت‌های ارزمجازی کاربر را پیدا کرده و مبالغ موجودی را به حساب خود انتقال دهد.

هک سیم کارت

کابران باید مراقب تماش های پشتیبانی باشند

دو روش به خصوص برای هک سیم کارت وجود دارد؛

  • یک روش این است که تبهکار می تواند تلفن هوشمندی را به صورت فیزیکی بدزدد و با حک سیستم‌های امنیتی آن به اطلاعات مورد نظرش دسترسی پیدا کند.
  • اما در روش دوم، هکر سیم کارت ترفند جالب و زیرکانه‌ای برای دسترسی به اطلاعات کاربر بکار می‌برد؛ مجرم در ابتدا با کاربر تماس می‌گیرد و خود را مسئول پشتیبانی اپراتور موبایلی معرفی می‌کند.

هک سیم کارت

بدین ترتیب هکر‌ با جلب اعتماد کاربر می‌تواند دیتا امنیتی وی را بدست آورد و با استفاده از همین اطلاعات، تمامی حساب‌های ارز مجازی یا رمز ارز کاربر را خالی کند.

به گزارش پلیس آمریکا روز به روز بر محبوبیت هک سیم کارت اضافه می‌شود چرا که روند انجامش بسیار آسان است و روی غفلت یا نا‌آگاهی کاربران مانور می‌دهد. تا به حال مجرمان بسیاری از این روش برای سرقت‌های بزرگ استفاده کرده‌اند و روند رو به رشد این جرم به جایی رسیده که مجازاتی ۱۰ ساله برایش تعیین شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار