کد خبر: ۲۲۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 February 05
پورشه ماکان جزو موفق‌ترین محصولات این خودروساز است. این شاسی‌بلند لوکس در سال 2017 فروش حدود 100 هزار دستگاهی داشته است. در آن سال از هر 4 خودروی فروخته شده توسط پورشه یکی از نوع ماکان بوده و در واقع فروش این خودرو 4 برابر فروش 911 افسانه‌ای بوده است.

پورشه ماکان 2019 فیس‌لیفت
به گزارش تابناک؛ به منظور حفظ این روند، ماکان فیس لیفت شده است. همچون همیشه برخی تغییرات در طراحی خودرو رخ داده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به میله‌ی نورانی LED اشاره کرد که در پهنای خودرو کشیده شده است. چراغ‌های جلوی جدید نیز با ورودی‌های هوای اصلاح شده همراه شده‌اند. داخل کابین هم صفحه لمسی 11 اینچی خودنمایی می‌کند.

پورشه ماکان 2019 فیس‌لیفت
البته خبر مهم اینکه ماکان به‌روز شده با پیشرانه‌ی 6 سیلندر دیزلی پرفروش خداحافظی کرده است. این خودرو هم دنباله‌روی کاین و پانامرا بوده و پورشه هم‌اکنون هیچ خودروی دیزلی را عرضه نمی‌کند.

پورشه ماکان 2019 فیس‌لیفت
به این ترتیب انتظار می‌رود مشتریان به خودروی پایه‌ی جدید روی خوش نشان دهند. این نسخه از پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری توربویی استفاده می‌کند که می‌توان آن را در خودروهایی همچون فولکس‌واگن گلف GTI و آئودی TT دید. قلب آهنین این شاسی‌بلند در نسخه‌ی پایه قدرت 242 اسب بخاری و گشتاور 370 نیوتون متری داشته و این نیرو از طریق گیربکس 7 سرعته PDK به‌ تمامی چرخ‌ها منتقل می‌شود.

پورشه ماکان 2019 فیس‌لیفت
گشتاور پیشرانه مهم است. با عدم تولید نسخه‌ی دیزلی، مدل بنزینی باید جور عدم وجود چنین نسخه‌ای را به دوش بکشد و خوشبختانه فواصل را کم کرده است. البته گشتاور خودرو خیلی بالا نیست اما قطعاً کمبودی هم دیده نمی‌شود.

پورشه ماکان 2019 فیس‌لیفت
پورشه پیشرانه‌ی 2 لیتری را اصلاح کرده تا بخش اعظم گشتاورش را در پایین‌ترین دور ممکن ارائه دهد. همچون همیشه، سیستم چهار چرخ محرک فوق‌العاده‌ی پورشه در بحث انتقال نیرو به زمین عالی عمل می‌کند.

پورشه ماکان 2019 فیس‌لیفت
پیشرانه‌ی 2 لیتری بنزینی ماکان طوفان به پا نمی‌کند اما قادر است این شاسی‌بلند 1800 کیلویی را به سرعت مناسبی برساند. افرادی که خواهان قدرت بیشتر هستند باید ماکان S با پیشرانه 6 سیلندر را انتخاب کنند که با قدرت 349 اسبی خود شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 5.3 ثانیه‌ای دارد. فعلاً خبری از مدل‌های قوی‌تر و سریع‌تر GTS یا توربو نیست اما در آینده انتظار می‌رود معرفی شوند.


ماکان حاضر در تست مصرف سوخت کاملاً مناسبی داشته اما آلایندگی 185 گرمی دی‌اکسید کربن آن در هر کیلومتر باعث تحمیل مالیات بیشتر بر مالک می‌شود.

پورشه ماکان 2019 فیس‌لیفت
سواری ماکان قبل فیس لیفت نقطه‌ضعف خاصی نداشته و در واقع این خودرو جزو بهترین شاسی بلندهای بازار از نظر سواری بوده است. البته پورشه حتی چابکی و توانایی بیشتری را به لطف بهبود سیستم تعلیق و استفاده از فنرهای سفت‌تر و سبک‌تر ارائه کرده است.

پورشه ماکان 2019 فیس‌لیفت
اگرچه تغییرات رخ داده باعث ایجاد چابکی بیشتری شده اما تأثیر منفی روی سواری ماکان نگذاشته است. این خودرو در جاده‌های خشن سفت‌تر از رنجروور ولار بوده اما هنوز هم پایدار است.

پورشه ماکان 2019 فیس‌لیفت
رانندگان مشتاق احتمالاً پکیج مدیریت سیستم تعلیق فعال پورشه را انتخاب خواهند کرد. با انتخاب حالت اسپورت پلاس برای دامپرها و حالت اسپورت برای پیشرانه، خودرو رخ عوض می‌کند. فرمان ماکان هنوز هم لذت‌بخش بوده و توازن وزنی مناسبی دارد و غربیلک فرمان اسپورت تر آن که از 911 گرفته شده کاملاً تو دست و جذاب است.


از نشستن داخل کابین ماکان خسته نخواهید شد. صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و ارتقا یافته‌ی 11 اینچی ماکان درست در میانه‌ی داشبورد قرار گرفته و حس مدرن بودن را به فضای داخلی تزریق کرده است.
تجهیزات استاندارد این شاسی‌بلند کاملاً خوب بوده و تمامی نسخه‌ها دارای ناوبری آنلاین و اپل کارپلی، سه پورت USB، سیستم صوتی با 10 بلندگو و رادیو DAB است. صندلی‌های راحت خودرو به‌صورت برقی در 8 جهت قابل تنظیم بوده و البته خودروی حاضر در تست از پکیج چرم مشکی 1094 پوندی برخوردار می‌باشد.

از نظر بصری، ماکان فیس لیفت دارای چراغ‌های جلو و عقب جدید و رینگ‌های 18 اینچی است. البته ماکان حاضر در تست از رینگ‌های 21 اینچی با قیمت 3363 پوند استفاده می‌کند و البته رنگ بدنه‌ی سبز مامبای آن هم یک آپشن دیگر است.

پورشه ماکان 2019 فیس‌لیفت
محفظه بار 500 لیتری خودرو کاملاً پاسخگوی نیازهای خانوادگی بوده اما خب از نظر فضای کابین و بار ماکان همچنان جزو تنگ‌ترین خودروهاست.

پورشه ماکان 2019 فیس‌لیفت
فضای سر عقب خودرو نسبتاً مناسب بوده و فضای پا نیز در صورت تنظیم صحیح صندلی‌های جلو خوب خواهد بود.

از نظر فضای داخلی جگوار اف پیس برتر بوده و رنجروور ولار نیز فضای بار بیشتری (673 لیتر) دارد. البته هر دو خودرو با پیشرانه‌های دیزلی هم در دسترس هستند. البته اگر به این موارد اهمیت ندهید ماکان را همچنان یکی از بهترین شاسی بلندهای بازار خواهید دانست.


پورشه ماکان هنوز هم جزو جذاب‌ترین شاسی بلندهای لوکس بوده و از نظر سواری حرف ندارد. مدل پایه از پیشرانه‌ی 2 لیتری بنزینی استفاده می‌کند که گشتاور زیادی در دورهای میانی ارائه کرده و دلتان برای پیشرانه 6 سیلندر دیزلی تنگ نخواهد شد. دینامیک سواری قابل‌توجه به همراه بهبودهای تکنولوژیکی باعث شده‌اند ماکان موقعیت خود به عنوان شاسی‌بلندی اسپورت و لوکس را حفظ کند.

مشخصات پورشه ماکان

  • قیمت: 46344 پوند
  • پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: 242 اسب بخار/370 نیوتون متر
  • گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 6.7 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 224 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 8.1 لیتر در هر صد کیلومتر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار