کد خبر: ۲۲۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 February 05
دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: پرونده نگین خودرو ۶ متهم داشت که اکنون ۲ متهم در بازداشت هستند و به جزای نقدی محکوم شده اند و ۳۵۰۰ نفر شاکی در این پرونده وجود دارد.
به گزارش تابناک؛ عباس جعفری دولت آبادی درباره وضعیت پرونده نگین خودرو افزود: بزرگترین مشکل این پرونده کمبود مال برای توقیف است. اکنون به لحاظ قضایی و جزایی رسیدگی به پرونده تمام شده است اما مالی که بخواهیم به شکات بدهیم یا نیست یا تکافوی پرداخت به شکات را نمی دهد.
جعفری دولت آبادی خاطرنشان کرد: در تمام پرونده های بزرگ مالی این مشکل وجود دارد که تعداد شکات زیاد، مطالبات سنگین و مال موجود تکافو نمی دهد. در پرونده ای موسسات مالی هم این مشکل وجود دارد.
وی گفت: تصور کنید 3500 نفر شاکی هستند و 3300 نفر به شعبه مراجعه کرده اند و رقمی که برای رد مال این تعداد اعلام شده است 377 میلیارد ریال است. 330 نفر از این شاکیان تقاضای اعمال ماده سه داشته اند و اعلام کرده اند تا زمانی که مال را ندهند رضایت نخواهند داد. حدود هزار نفر از شکات هم طلبی ندارند.
دادستان تهران اضافه کرد: پرونده بسیار پیچیده ای به لحاظ رسیدگی های قضایی است. در این پرونده تعدادی ماشین، سکه و حساب بانکی را توقیف کردیم.
جعفری دولت آبادی گفت: متهم تقاضا کرده است که آزاد شود و برای پرداخت مال شکات فعالیت کند اما شکات به محکوم بی اعتماد هستند. دادستانی در حال بررسی این پیشنهاد است تا ببینیم که آیا چنین درخواستی عملی هست یا خیر.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار