کد خبر: ۲۲۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 February 04
«انجمن جهانی موبایل» در واکنش به احتمال تحریم هواوی از سوی اتحادیه اروپا هشدار داد که این مساله باعث عقب ماندگی صنعت فناوری برای چندین سال خواهد شد.
به گزارش تابناک؛ کمیسیون اروپا در حال تدوین لایحه ای برای تحریم تجهیزات شبکه هواوی در زیرساخت های ارتباطی 5G این اتحادیه است. این کمیسیون نقش قوه مجریه را در اتحادیه ایفا کرده و مسئولیت پیشنهاد قوانین، اجرای تصمیم گیری‌ ها و تنفیذ پیمان نامه‌ها را برعهده دارد.

پیش از این ایالات متحده و استرالیا به بهانه تهدیدات کمپانی چینی علیه امنیت ملی فروش تجهیزات سلولی آنها را در خاک خودشان ممنوع کرده بودند. ظاهرا این دو کشور نگران سوءاستفاده هواوی از تجهیزات مخابراتی برای جاسوسی از شرکت ها و افراد هستند.

از سوی دیگر «انجمن جهانی موبایل» موسوم به GSMA که هماهنگی های بین المللی در حوزه موبایل را انجام می‌دهد، نگران است که تحریم هواوی به صورت بین المللی باعث عقب ماندگی عمیق صنعت ارتباطات و اپراتورهای بی سیم شود. این انجمن اواخر ماه جاری میلادی قرار است نشستی را برگزار کند اما بحث و جدل های پیرامون هواوی باعث شده «متس گرانراید»، دبیر کل GSMA از اعضای انجمن بخواهد مذاکره در باره کمپانی چینی را به دستور کار اصلی نشست اضافه کنند. این نشت در حاشیه MWC 2019 برگزار خواهد شد اما مشخص نیست در صورت اجرایی شدن تحریم هواوی از سوی اتحادیه اروپا دقیقا چه کاری از GSMA بر خواهد آمد.

دلیل اصلی نگرانی کشورهای غربی از جاسوسی این است که حکومت کمونیست چین علنا از کمپانی های داخلی خواسته به سازمان های اطلاعاتی این کشور کمک کنند. در نتیجه تکذیب های مکرر «رن ژنگفی»، بنیانگذار این شرکت و دیگر مدیران ارشد آن تاثیر چندانی در متقاعد کردن دولتمردان غربی ندارد.

«دویچه تلکام»، بزرگترین کمپانی مخابراتی اروپا تاکید کرده در صورتی که ناچار به کنار گذاشتن محصولات هواوی از تجهیزاتش شود، ارائه خدمات جدید برای دو تا سه سال به تعویق خواهد افتاد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار