تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 January 31
لباس ورزشی هوشمند سامسونگ در دست ساخت است. این شرکت کره ای اعلام کرده مشغول طراحی نوعی پیراهن ورزشی است که میتواند بیماری های موجود در بدن را تشخیص داده و سپس اطلاعات مربوط به آن بیماری ها را به موبایل فرد انتقال دهد.
به گزارش تابناک؛ تکنولوژی مورد استفاده در لباس هوشمند سامسونگ بر پایه حسگرهایی کار می کند که در داخل بافت پارچه تنیده شده اند. وقتی این سنسورها وارد فاز عملیاتی می شوند و شروع به کار می کنند، با دریافت صدای حاصله از اندام هایی چون ریه، اطلاعات مربوط به نحوه عملکردشان و همچنین بیماری های احتمالی مرتبط با آنها را برای گوشی فرد ارسال می کنند.

از دیگر قابلیت های لباس ورزشی هوشمند سامسونگ می توان به تشخیص بیماری های تنفسی اشاره کرد که با بررسی قدرت فرد در تنفس حین ورزش یا پیاده روی سنجیده می شود.

لباس ورزشی هوشمند سامسونگ

بعد از گردآوری این اطلاعات، سنسورها به تلفن هوشمند کاربر متصل می شوند و فرد میتواند بیماری های تشخیص داده شده را که ممکن است با مشکلاتی نظیر ذات الریه یا عفونت ریوی ارتباط داشته باشند، روی صفحه موبایلش بخواند.

تکنولوژی مورد استفاده در لباس ورزشی هوشمند سامسونگ همچنین قادر است برونشیت و بیماری های مزمن ریوی نظیر آسم را تشخیص دهد.

براساس پتنتی که سامسونگ در سازمان جهانی مالکیت معنوی به ثبت رسانده این تکنولوژی همزمان سوابق سلامتی شما به همراه شاخص توده بدنی تان را هم برای ارائه تشخیص نهایی در نظر می گیرد.

لباس ورزشی هوشمند سامسونگ

برای دریافت درست ترین تشخیص، سن کاربر، جنسیت، وزن و قد هم در کنار سوابق درمانی او مد نظر گرفته می شوند. در ادامه براساس نتایج دریافتی، توصیه های لازم در اختیار فردی که لباس را پوشیده قرار می گیرد که از تمهیدات پیشگیرانه تا اقدام اضطراری را شامل می شود.

اما در راستای تحقق ایده اینترنت اشیاء ماه گذشته هم سامسونگ از احتمال ساخت کفش های هوشمندش خبر داد که براساس عملکرد فرد در تمرینات بازخوردهای لازم را در اختیارش قرار می دهند.

سنسورهای مورد استفاده در لباس ورزشی هوشمند سامسونگ قابلیت یکپارچه سازی با انواع دیگر البسه را دارند و می توان از آنها برای هوشمندسازی مجموعه ای از پوشیدنی ها استفاده کرد. با این حال هنوز مشخص نشده که این لباس ورزشی هوشمند دقیقا چه زمانی وارد بازار می شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار