کد خبر: ۲۱۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 January 30
منطقه‌ی 51، منطقه‌ای محافظت شده توسط ارتش آمریکا است که شواهد و شایعات عجیب بسیاری در مورد آن وجود دارد.
به گزارش تابناک؛ بعد از گذشت چندین سال و بعد از اسنادی که CIA فاش کرد، هنوز هم منطقه‌ی ۵۱ به عنوان یک منطقه‌ی مرموز باقی مانده است. بعد از سال ۱۹۵۰ بسیاری از دانشمندان بی‌طرف باور داشتند که این منطقه، محلی برای انجام آزمایشات پنهان دولت بوده است. بسیاری گفته‌اند که تعدادی سفینه‌ی فضایی در حال پرواز بر فراز این منطقه دیده‌اند. دولتمردان سعی داشتند که این شایعات را تکذیب کنند ولی همچنان افسانه‌ها و حرف‌های زیادی بین مردم در این مورد این منطقه وجود دارد. چه به آدم فضایی‌ها باور داشته باشید و چه نه، به هر حال این منطقه بسیار عجیب بوده و همه در مورد آن کنجکاو هستند.

۱. منطقه 51 نامی است که در سال ۱۹۵۰ میلادی ارتش به این منطقه داده است. مدتی بعد نام آن به منطقه‌ی امنیت ملی نوادا (Nevada National Security Site) تغییر پیدا کرد.

۲. برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ میلادی؛ بعد از فاش شدن اطلاعات، CIA‌ وجود این منطقه را اذعان کرد.

۳. در ابتدا نام این منطقه به خاطر شاعری به نام ادگار الان پو (Edgar Allan Poe)، سرزمین رویاها (DREAMLAND) نام گرفته بود.

۴. بر اساس مجله‌ی نشنال جئوگرافیک، بیشتر سفینه‌های فضایی که در این منطقه دیده می‌شوند به احتمال قوی ناشی از خطای دید بوده‌اند؛ ولی وجود تعدادی از آن‌ها توسط منابع خبری معتبر تصدیق شده است.

۵. این منطقه در اوایل بسیار محدود بود و فقط یک زمین بازی تنیس و یک سالن بولینگ داشت و عصر فقط می‌توانستید به رادیو گوش دهید.

۶. کسانی که در این منطقه مشغول به کار بودند به آن لقب مزرعه‌ی بهشت را داده بودند.

منطقه ۵۱

۷. این منطقه محلی فرازمینی نبود بلکه محلی برای انجام آزمایشات مربوط به سلاح‌های هسته‌ای دولت بوده است.

۸. اتفاقی که در روزول (Roswell Incident) افتاد در واقع پوششی خبری بر آزمایشات آمریکا در این منطقه بود. آن‌ها اقرار داشتند که در حال آزمایش بالن هواشناسی بوده‌اند در صورتی که این بالن مربوط به هواشناسی نبوده است؛ بلکه بالنی سری برای شناسایی محل آزمایش بمب‌های هسته‌ای شوروی سابق بود.

۹. منطقه ممنوعه 51 در نقشه نشان داده شده است، ولی رفتن به آنجا غیر ممکن است؛ زیرا توسط ارتش محافظت می‌شود.

۱۰. در سال ۱۹۵۲ میلادی و بعد از اینکه تعداد زیادی سفینه‌ی فضایی در این منطقه دیده شد، CIA گروهی از دانشمندان به نام پنل رابرتسون (Robertson Panel) را مامور به تحقیق در این مورد و بر طرف کردن شایعات کرد.

۱۱. تمام سفینه‌های فضایی که در دهه‌ی ۱۹۵۲ دیده شده بودند در واقع هواپیماهای سری آمریکا با نام U2 بوده‌اند.

۱۲. بعد از اینکه آزمایشات مربوط به هواپیمای U2 پایان یافت، هواپیماهای دیگری مثل F-117A و TACIT BLUE‌در این منطقه مورد آزمایش و بررسی قرار گرفتند.

۱۳. دو پیمانکار ساکن در این منطقه به علت مسمومیت با مواد شیمیایی جان خود را از دست دادند. تعدادی از پیمانکاران جمع شده و با هم شکایتی طرح کردند ولی در دادگاه بازنده شدند؛ زیرا منطقه 51 آمریکا از قوانین مربوط به مواد شیمیایی سمی مستثنی است.

۱۴. همان طور که واضح است، کارمندانی که در این منطقه مشغول به کار هستند، در سالن مخصوصی غذا می‌خورند که در منوی آن خرچنگ، میگو و استیک هم هستند.

۱۵. هواپیمای جاسوسی A-12 OXCART که با سرعتی بیش از ۳۵۰۰ کیلومتر در ساعت پرواز می‌کند، در این منطقه مورد آزمایش قرار گرفت.

۱۶. از اسنادی که به دست آمده مشخص شده است که دولت آمریکا طی دهه‌ی ۶۰ و ۷۰ میلادی فعالیت‌های جاسوسی خود را که بیشتر بر جاسوسی علیه شوروی متمرکز بوده، در این محل انجام داده است.

منطقه ۵۱

۱۷. در سال ۱۹۵۵ میلادی، ریچارد بیسل (Richard Bissell)، اوزموند ریتلند (Osmund Ritlan) و دو نفر دیگر با هواپیما به این محل رفتند ولی متوجه شدند که اگر روی خاک فرود بیایند به علت سستی بیش از حد خاک امکان کشته شدن آن‌ها وجود دارد و به همین دلیل بر روی دریا فرود آمدند.

۱۸. رئیس‌جمهور آیزنهاور تاسیس این منطقه را تصویب کرد.

۱۹. قبل از اینکه از این منطقه برای آزمایشات نظامی استفاده شود، در زمان جنگ جهانی دوم از آن به عنوان محل فرود هواپیماهای توپچی استفاده می‌شده است.

۲۰. امروزه از منطقه 51 آمریکا با نام‌های مختلفی از جمله، منطقه‌ی آموزشی، فرودگاه خانه و منطقه‌ی آزمایش نوادا یاد می‌شود و کاربرد آن برای آزمایش هواپیماها و همین طور آموزش استفاده از آن‌ها است.

۲۱. هواپیماهای بدون سرنشین برای اولین بار در منطقه 51 آمریکا مورد آزمایش قرار گرفتند.

۲۲. منطقه 51 آمریکا تونل‌های مخفی دارد که این محل را به سایر محل‌های مخفی که روی نقشه نشان داده نشده‌اند متصل می‌کند.

۲۳. باراک اوباما اولین رئیس جمهوری بود که وجود منطقه 51 را اذعان کرد.

۲۴. به خانواده‌ای به نام شایهان (Sheahan) که نزدیک به منطقه 51 زمینی داشتند، پیشنهاد شد کهه با قیمتی حدود ۳۳۳۳۰۰ دلار آن را به دولت بفروشند ولی آن‌ها زمین امتناع کردند و دولت این زمین را به زور از آن‌ها گرفت.

۲۵. شبکه‌ی خبری BBC  برای تهیه‌ی گزارشی ویدیویی به این منطقه رفتند ولی ارتشی‌های مسلح از ورود آن‌ها جلوگیری کردند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار