کد خبر: ۲۱۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 January 30
به گزارش تابناک؛ احتمالاً هایپرکار الکتریکی آسپارک Owl که در نمایشگاه فرانکفورت 2017 معرفی شد را به یاد می‌آورید. فرایندهای توسعه‌ای این خودروی ژاپنی فعلاً ادامه داشته و شرکت هم‌اکنون اعلام کرده به رکوردشکنی در پیست مشهور نوربرگ رینگ فکر می‌کند.



سخنگوی آسپارک در مصاحبه با تاپ گیر گفته است: "پرفورمنس آسپارک Owl به ما اجازه می‌دهد تا به دنبال رکورد نوربرگ رینگ باشیم.” سخنگوی این شرکت همچنین گفته نسخه‌ی مسابقه‌ای Owl هم در صورت وجود تقاضای کافی می‌تواند تولید شود.


تست‌های آسپارک قبلاً نشان داده‌اند Owl قادر است در 1.9 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. مشخصات رسمی کارخانه نشان می‌دهد این هایپرکار می‌تواند به سرعت 280 کیلومتر در ساعت برسد اما در این صورت بُرد آن تنها 150 کیلومتر خواهد بود. بر پایه‌ی بروشوری که در سایت آسپارک منتشر شده، این خودرو قدرت 429 اسب بخاری و گشتاور 764 نیوتون متری دارد. البته تاپ گیر می‌گوید قدرت خودرو حالا به 1150 اسب بخار رسیده است.


خودروی مورد بحث از بدنه‌ی خاصی سود می‌برد که کلاً از فیبر کربن ساخته شده و زیر آن فریم لوله‌ای قرار گرفته است. آسپارک می‌گوید این خودرو تنها 850 کیلوگرم وزن دارد.


با قیمت 3.1 میلیون یورویی و سقف تولید 50 دستگاهی، Owl خودروی بسیار نایابی خواهد بود و اولین نمونه‌های آن از نیمه اول سال 2020 تحویل مشتریان خواهد شد.


در میان خودروهای جاده‌ای تولیدی، لامبورگینی آونتادور SVJ با زمان 6 دقیقه و 44.97 ثانیه رکورددار جهنم سبز است. خودروی مک لارن P1 LM لازانته موتور اسپورت هم رکورد 6 دقیقه و 43.2 ثانیه را ثبت کرده است. سریع‌ترین خودروی الکتریکی این پیست هم Nio EP9 با زمان 6 دقیقه و 45.90 ثانیه می‌باشد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار