کد خبر: ۲۱۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 January 27
با توجه به سرعت رشد قوای محرکه‌ی الکتریکی شده و تکنولوژی‌های خودران، پیش‌بینی تغییرات فرمول 1 در 30 سال آینده تقریباً غیرممکن است. البته مک لارن تلاش داشته آینده‌ی خودروهای مسابقه‌ای این رشته‌ی ورزشی پرطرفدار را پیش‌بینی و تصور کند.


به گزارش تابناک؛ خودرویی که توسط این کمپانی بریتانیایی طراحی شده MCLExtreme نام داشته و با در نظر گرفتن ویژگی‌های سال 2050 طراحی شده است. در سال 2050 شاهد یک‌صد سالگی فرمول 1 هم خواهیم بود.


اگرچه این خودرو طراحی چرخ باز خود را حفظ کرده و همچنان دارای راننده است اما در مقایسه با خودروهای کنونی بسیار متفاوت است.


با دیدن خودرو سریعاً متوجه طراحی ظاهری کاملاً جدیدی خواهید شد. بدنه دارای بال جلوی نصب شده در دماغه خواهید بود که بی‌معطلی به کاکپیت بسته کشیده شده است. بجای استفاده از بال عقب بزرگ، MCLExtreme دارای دو بال انفرادی است که روی چرخ‌های عقب خودنمایی می‌کنند.


بدنه‌ی این خودرو همچنین با توجه به آئرودینامیک فعال طراحی شده است. به همین خاطر برخی از قطعات بدنه می‌توانند در سرعت‌های بالا به آسانی جمع شوند و در عبور از پیچ‌ها دوباره باز شوند. خودرو همچنین می‌توانند رنگ‌های مشخصی را که نشان‌دهنده‌ی احساسات راننده است نمایان کند.


با توجه به سال 2050 در نظر گرفته شده، خودروهای آینده‌ی فرمول 1 قوای محرکه‌ی تمام الکتریکی خواهند داشت. اگرچه سیستم‌های الکتریکی سال 2019 با محدودیت برد مواجه هستند اما مک لارن انتظار دارد چنین مشکلی در سال 2050 وجود نداشته باشد و به اعتقاد این خودروساز خودروهایی همچون detract می‌توانند شارژ القایی داشته باشند و یک مسابقه‌ی کامل را طی کنند. قوای محرکه‌ی این خودرو همچنین می‌تواند باعث دست‌یابی به سرعت‌های بالاتر از 480 کیلومتر در ساعت شود.


شاید در آینده شاهد استفاده از هوش مصنوعی در فرمول 1 هم باشیم که این تکنولوژی می‌تواند در لباس‌ها و کلاه‌های مسابقه‌ای رانندگان بکار رود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار