کد خبر: ۲۱۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 January 26
سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا در سه هفته بازگشایی موقت دولت، برنامه ساخت دیوار مرزی را رو به جلو پیش خواهد برد.
به گزارش تابناک؛ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سارا سندرز، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برنامه ساخت دیوار مرزی مکزیک را در ۲۱ روز آتی بدون توجه به موضع دموکرات‌ها رو به جلو پیش خواهد برد.

 سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید روز گذشته در توییتر خود نوشت: در ۲۱ روز رئیس جمهور ترامپ برنامه ساخت دیوار مرزی را با دموکرات‌ها یا بدون دموکرات‌ها رو به جلو خواهد برد.

روز گذشته ترامپ و سران کنگره به توافقی موقت بر سر پایان دادن به تعطیلی دولت و بازگشایی آن دست یافتند. رهبران کنگره و ترامپ توافق کردند دولت را برای سه هفته بازگشایی کنند و درخواست ترامپ برای بودجه ۵.۷ میلیارد دلاری ساخت دیوار مرزی مکزیک را به گفتگو‌های آتی موکول کنند. ترامپ نیز در این‌باره گفت: با رهبران کنگره بر سر توافقی مشروط با هم کنار آمده ایم که به موجب آن دولت بالاخره از تعطیلی بیرون خواهد آمد.

بر اساس توافق جدید، دولت آمریکا تا ۱۵ فوریه فعالیت خواهد کرد و در خلال این مدت جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها برای رسیدن به راهکاری دائم به منظور پایان بخشیدن به تعطیلی دولت فدرال رایزنی خواهند کرد. درخواست تامین بودجه امنیت مرزی و یا ساخت مانع فیزیکی در مرز آمریکا و مکزیک مانعی بزرگ در پیشرفت مذاکرات میان رئیس جمهور آمریکا و دموکرات‌ها در خلال تعطیلی دولت فدرال بود. سنای آمریکا امروز بدون هرگونه تخصیص بودجه به طرح ترامپ برای احداث دیوار مرزی، به اتفاق آرا لایحه پایان دادن به تعطیلی دولت آمریکا را تصویب کرد. به دنبال آن، مجلس نمایندگان آمریکا به اتفاق آرا بودجه‌ای را برای بازگشایی نهاد‌های فدرال تصویب و آن را برای امضا و تبدیل شدن به قانون برای رئیس‌جمهور این کشور ارسال کرد.

تعطیلی ۳۵ روزه دولت ترامپ طولانی‌ترین تعطیلی دولت در تاریخ آمریکا به شمار می‌رود. تعطیلی دولت فدرال آمریکا از ۲۱ دسامبر گذشته شروع شد و از اختلاف نظر بین رئیس جمهور و مخالفان دموکرات او در کنگره ناشی می‌شد. رئیس جمهور آمریکا بودجه ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری را برای ساخت دیوار در مرز مکزیک برای مقابله با ورود مهاجران خواستار بود و دموکرات‌ها آن را کاملا رد می‌کردند.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار