کد خبر: ۲۱۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 January 26
اپلیکیشن های فیس‌بوک مسنجر، واتس اپ و اینستاگرام هر کدام در حوزه خود از محبوبیت بالایی برخوردارند و حالا زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک نقشه هایی برای ادغام آنها دارد.
به گزارش تابناک؛ هدف از این طرح تسهیل برقراری ارتباط بین کاربران این سه سرویس با هم است، در واقع اپلیکیشن های مسنجر، واتس اپ و اینستاگرام به صورت مستقل به کار خود ادامه می دهند اما کاربران از طریق هریک از این سه برنامه می توانند به مخاطبین دو اپ دیگر پیام بفرستند.

این کار شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد اما بر اساس گزارش های منتشر شده پیاده سازی آن مستلزم این است که هزاران نفر از کارکنان فیس‌بوک بسیاری از پیکربندی های فعلی را تغییر دهند تا نحوه عملکرد اپ های مذکور در ابتدایی ترین سطوح تغییر کرده و با یکدیگر سازگار شود. 

واتس اپ و اینستاگرام

هدف نهایی زاکربرگ این است که ارسال پیام در هر سه اپلیکیشن بر مبنای رمزنگاری سرتاسری (End-to-End) صورت گرفته و تا سال ۲۰۱۹ یا اوایل ۲۰۲۰ آماده بهره برداری شود. در این روش در این روش پیام‌ ها از منبع تا مقصد رمزنگاری می‌شوند و حتی توسعه دهنده برنامه یا ارائه دهنده اینترنت قادر به استراق سمع نخواهند بود. در حال حاضر تنها واتس اپ به صورت پیش فرض از این تکنولوژی بهره می برد و در مسنجر هم کاربران قادر به فعال سازی آن هستند. علاوه بر این احتمالا امکان به اشتراک گذاری استوری و پست‌ها با مخاطبین اپ های دیگر نیز میسر خواهد شد.

فیس‌بوک با در بیانیه ای جدید روی درخواست کاربران برای پیام رسانی سریع، ساده و خصوصی تاکید کرده و در عین حال از تلاش برای ارائه بهترین تجربه پیام رسانی خبر داده است. بر اساس این بیانیه کمپانی مذکور در حال مجهز کردن اپ های بیشتری به رمزنگاری سراسری بوده و در پی ساده سازی برقراری ارتباط بین کاربران پلتفرم های مختلف است. با این وجود پیاده سازی این فرایند به زمان طولانی و بحث و تبادل نظرهای زیادی نیاز خواهد داشت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار