کد خبر: ۲۱۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 January 24
در شرایطی که تعطیلی دولت آمریکا وارد سی و چهارمین روز خود شد ارزش دلار در برابر همتایانش کاهش یافت.
به گزارش تابناک؛ نقل از رویترز، در معاملات امروز بازارهای ارزی، علی رغم انتشار آمار مثبت از وضعیت اشتغال زایی در استرالیا و رسیدن نرخ بیکاری این کشور به ۵ درصد تا ماه دسامبر سال ۲۰۱۸، ارزش دلار استرالیا در برابر همتای آمریکایی آن به دلیل احتمال افزایش نرخ سود بر وام مسکن در این کشور با ۰.۲۲ درصد کاهش مواجه شد تا هر دلار استرالیا به ازای ۰.۷۱۲۶ دلار آمریکا مبادله شود.

با این حال در برابر سایر ارزهای مهم، دلار در مسیر دیگری حرکت کرد و بن بست تعطیلی دولت در این کشور که وارد سی و چهارمین روز متوالی شده است به عاملی برای تضعیف دلار تبدیل شد به گونه ای که ارزش ین ژاپن در برابر دلار با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۰۹.۵۱ ین در برابر هر دلار رسید.

شاخص دلار که نرخ برابری دلار در مقابل سبدی از ارزهای مهم جهانی را اندازه می‌گیرد به ۹۶.۰۶ واحد کاهش یافت. معامله گران اکنون منتظر اعلام نتیجه نشست بانک مرکزی اروپا در خصوص نرخ بهره هستند، هر چند که به عقیده بسیاری از ناظران، احتمال افزایش نرخ بهره اندک است. در معاملات امروز هر یورو به ۱.۱۳۸۳ دلار افزایش یافت.

در برابر سایر ارزها، هر پوند به ازای ۱.۳۰۷۴ دلار، هر فرانک سوئیس به ازای ۱.۰۰۵۶ دلار و هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۳۴۴ دلار کانادا و ۶.۷۸۸۵ یوان چین مبادله شد.

کیتی لین، مدیر بخش ارزی در موسسه " بیکی است منیجمنت" گفت: اگر بانک مرکزی اروپا پیش بینی خود از رشد اقتصادی منطقه یورو را کاهش دهد می‌توانیم شاهد رسیدن یورو به سطح ۱.۱۲ دلار نیز باشیم. 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار