کد خبر: ۲۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - 2016 March 01
شرکت Morgan Motor که بیش از همه به خاطر محصولات سواری سه چرخ خود مشهور است که گویا همگی برداشت هایی از وسایل نقلیه جنگ اول جهانی هستند، اکنون از جدیدترین نمونه تمام الکتریکی خود با نام EV3 رونمایی کرده است. اکنون آخرین و غایی ترین نمایش از خودروهای قرن گذشته در برابر دیدگان شما است.

شرکت
Morgan Motor که بیش از همه به خاطر محصولات سواری سه چرخ خود مشهور است که گویا همگی برداشت هایی از وسایل نقلیه جنگ اول جهانی هستند، اکنون از جدیدترین نمونه تمام الکتریکی خود با نام EV3 رونمایی کرده است. اکنون آخرین و غایی ترین نمایش از خودروهای قرن گذشته در برابر دیدگان شما است.

بله دست متوجه شده اید! شرکتی که محصولات خود را به شکل تمام دستی از چوب و ورقه فلزی میسازد و اغلب خودروهای آن شبیه به هواپیماهای اوایل قرن 20 هستند، اکنون از جدیدترین خودروی تمام الکتریکی خود در همان شکل و شمایل رونمایی کرده است.

این شرکت انگلیسی موفق شده است مفاهیم طراحی دنیای قدیم را با تکنولوژی های دوست دار طبیعت مدرن در هم آمیزد و نتیجه کار بسیار جالب توجه است.



خودروی EV3 در مقایسه با سایر سه چرخه های متعارف سنتی با دماغه ای کشیده تر طراحی شده و البته از موتور بنزینی پر سر و صدا در آن هیچ خبری نیست. به جای این موتور در این دماغه ردیف هایی از لوله های برنجی با ظرافت بسیار خاصی قرار داده شده که ضمن خنک نگاه داشتن سیستم باتری خودرو نمایی جذاب از روبرو به این خودرو داده است.

شرکت مورگان در طراحی این خودرو از مفاهیم بسیار مدرن دهه 50 میلادی استفاده کرده است، و بلی! دهه پنجاه میلادی قطعا برای خودرو سازی که طراحی های خود را نهایتا تا دهه سوم قرن 20 جلو برده است، بسیار مدرن تلقی میشود. این طراحی دهه 50 در تلفیق با طراحی نا متقارن – مانند چراغ جلوی وسط دماغه – و همچنین طراحی آیرودینامیک نزدیک کابین راننده، منجر به تولید خودرویی شده است که نمونه آن را در هیچ کشوری و در هیچ جاده و اتوبان نخواهید دید.

احتمالا جالب ترین جنبه EV3 را باید در این موضوع دانست که علیرغم همه این طراحی های مربوط به گذشته و نوستالژیک، به گونه ای پیکر بندی شده است که تنه به تنه خودروهای مدرن الکتریکی جدید میزند. یک ترکیب شگفت از گذشته و آینده.

البته که پویایی رانندگی در این خودرو کاملا متفاوت است زیرا از موتور بنزینی در آن خبری نیست و تجربه ای متفاوت را از رانندگی با یک خودروی قرن 20 به شما ارائه میکند.

به شکل متعارف خودرهای سه چرخه موتور بنزینی با یک موتور 2 لیتری دوقلو با توان ایجاد قدرت 115 اسب بخار و حداکثر سرعت 100 مایل در ساعت همراه هستند. شرکت مورگان میگوید که EV3 تمامی مشابهت های فنی موتوری را با این نمونه های سوختی ایجاد کرده است.

این خودرو قرار است تا اواخر سال میلادی جاری عرضه شود و بهای آن دقیقا برابر با بهای نمونه های مشابه با موتور بنزینی یعنی در حدود 40 هزار دلار خواهد بود. اکنون ویدئو تهیه شده توسط Carfection را که به جنبه های فنی در طراحی و تولید این خودرو پرداخته، تماشا کنید:



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار