کد خبر: ۲۱۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 January 22
روزنامه گاردین نوشت که یک سرباز سابق انگلیس بعد از بازگشت خود از جنگ افغانستان به دلیل آن چه که تبعات ویران کننده جنگ بر زندگی خود نامیده از وزارت دفاع انگلستان شکایت کرده است.
به گزارش تابناک؛ نقل از این روزنامه انگلیسی ، «وین باس» سرباز سابق نیروی زمینی ارتش انگلیس است که بعد از بازگشت از افغانستان متوجه ابتلای خود به تب ویروسی «کیو» شده و بعد از اطلاع در مورد این بیماری از وزارت دفاع انگلیس بخاطر عدم حفاظت از سربازان اعزامی این کشور به افغانستان شکایت کرده است.
باس بر این باور است که وزارت دفاع انگلیس با وجود آگاهی ؛ با اعزام او و همقطارانش به افغانستان ، زندگی و آینده سربازان را تباه کرده اند.
به نوشته گاردین، با شکایت وین باس دادگاهی با سقف زمانی پنج روز در دادگاه مرکزی شهر لندن به منظور بررسی طرح شکایت وی از وزارت دفاع انگلیس کار خودش را از دیروز دوشنبه شروع کرده است.
به گفته «جاستین گلینستر» یکی دیگر از سرباز انگلیسی که به افغانستان اعزامش کرده اند ، دیگر سربازان خارجی اعزامی به جنگ افغانستان نیز مانند وین باس مبتلا به بیماری‌های بسیار ناگوار شده‌اند.
در سال گذشته نیز یک سرباز انگلیسی به نام «فیلیپ ایگلشام» به علت ابتلای خود به یک بیماری عفونی در جریان جنگ افغانستان از وزارت دفاع انگستان شکایت کرد.
به گفته وکیل ایگلشام، وزارت دفاع انگلیس از وجود بیماری‌های عفونی در کشور افغانستان مطلع است اما با این وجود سربازان خود را به این کشور اعزام می‌کند و هیچ اقدامی در حفاظت از آنها انجام نمی‌دهد.
روزنامه دیلی میل در سال گذشته میلادی خبری را به نقل از وزیر دفاع انگلیس منتشر کرده بود که به نخست‌ وزیر پیشنهاد کرده بود تا بر تعداد سربازان انگلیس در افغانستان افزوده شود.
در حال حاضر انگستان حدود 600 سرباز در افغانستان دارد و این سربازان ، نیروهای افغان را در بخش مختلف نظامی آموزش می دهند ‌کنند.
گوین ویلیامسن، وزیر دفاع انگلیس پیشنهاد کرده است که 400 سرباز جدید به افغانستان اعزام شوند که البته این سربازان در جنگ مستقیم سهم نخواهند داشت اما این به آن معنا نیست که با تهدیدهایی مانند حملات انتحاری ، بمب های جاسازی شده یا بیماری ها روبرو نخواهند شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار