کد خبر: ۲۱۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 January 22
نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم امیدی به شعار دولت و نسخه‌های آن برای رفع بیکاری ندارند، تا کی پدران و فرزندان شرمنده هم باشند؟
به گزارش تابناک؛ اصغر سلیمی در نطق میان‌دستور خود در نشست علنی امروز مجلس سه‌شنبه ۲ بهمن ۹۷ گفت: امروز کشور در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی قرار دارد، انقلابی که بدخواهان فکر نمی‌کردند چهار دهه با همه توطئه‌ها و تحریم‌های مستمر دوام بیاورد و به قدرت اول منطقه تبدیل شود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دستاوردهای عظیم در بخش‌های مختلف منجمله استقلال سیاسی، دفاعی،‌ نفوذ منطقه‌ای،‌ پیشرفت‌های علمی و فناوری با هدایت مقام معظم رهبری با قدرت ادامه می‌یابد.

وی افزود:‌در این چندسال دشمنی آمریکا نه تنها کم نشده بلکه عمیق‌تر و شدیدتر شده که نشان می‌دهد انقلاب اسلامی راهش را درست طی کرده است، خروج یکجانبه آمریکا از برجام، ماهیت درونی و بدعهدی آمریکا را آشکار کرد، سازوکار مالی اروپا هم اجرایی نشد، مگر می‌شود تمام محدودیت‌های برجامی را داشته باشیم ولی از مزایای آن بی‌بهره باشیم، اینها وقت‌کشی می‌کنند و ما را سرگرم مذاکرات بی‌نتیجه می‌کنند.

سلیمی خاطرنشان کرد: کشور را معطل اروپایی‌ها ن گذارید، نگاه ما باید به درون کشور باشد و نیازمند صدای واحد هستیم، امروز ارتباطات جهان را تبدیل به یک دهکده کوچک کرده است و نباید به خاطر برخی آسیب‌های فضای مجازی، صرفا به راه‌حل ساده فیلترینگ اقدام کنیم، زیرا در حقیقت فرصت را ا ز جوانان ارزشی خود رفته و میدان را دو دسته در اختیار دشمن قرار داده‌ایم.

وی اظهار داشت:‌ جان مردم از گرانی به لب رسیده، هر طور که دوست دارند بدون هیچ واهمه‌ای قیمت‌ها را بالا می‌برند، با بالا رفتن قیمت ارز قیمت‌ها را سه برابر کرده‌اند و با کاهش آن تغییری در قیمت‌ها حال نشد، مگر مواد غذایی،‌ آهن، سیما، قیر از تولیدات خودمان نیست؟ قیمت محصولات چند برابر شده، اما حقوق ناچیز کارگران ثابت مانده است.

وی افزود: چرا آنطور که شایسته است با فساد برخورد نمی‌شود، بعضا شاهد اختلاس‌ها هستیم،‌ این در حالی است که برای گرفتن یک وام پنج میلیونی چه دردسرهایی به مردم وارد و انواع و اقسام ضمانت‌ها گرفته می‌شود اما بعضی به راحتی میلیاردها تومان تسهیلات با وثیقه‌های نامعتبر می‌گیرند و ترسی از مجازات عدم پرداخت ندارند.

سلیمی خاطرنشان کرد: فشارهای زیادی بر ابتدایی‌ترین نیازهای مردم وارد می‌شود ولی ما همچنان شاهد حقوق‌های چند ده میلیونی هستیم، باید ریشه‌های فساد را خشکاند تا سلطان‌ها شکل نگیرند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شاهد کشف و ضبط انبارهای میلیاردی بودیم، قرار بود این اجناس قیمت‌ها را بشکند، اما نه تنها تأثیری بر کاهش قیمت بازار نداشت، بلکه گران و گران‌تر هم شد. موبایل‌هایی که به گفته وزیر ارتباطات قرار بود ۳۰ تا ۴۰ درصد قیمت را کاهش دهد کجا رفت؟

وی افزود: وقتی در هر خانه چند تحصیلکرده وجود دارد و شرایط کار مهیا نیست، چگونه دولت ادعا می‌کند اشتغال را رونق بخشید، مردم امیدی به شعار دولت و نسخه‌های آن برای رفع بیکاری ندارند، تا کی پدران و فرزندان شرمنده هم باشند؟ جوانان با چه امیدی ازدواج کنند؟ می‌دانید تهیه جهیزیه و مسکن چندین برابر شده و سن ازدواج بالا و بالاتر می‌رود؟

سلیمی خاطرنشان کرد: تا کی بی‌توجهی به صنعت باید ادامه داشته باشد و صنعت فدای زیاده‌خواهی و رانتخواری عده‌ای شود؟ سالهاست خودروهای بی‌کیفیت مردم را به کام مرگ و معلولیت می‌ کشاند، این چه فلسفه‌ای است که مواد اولیه هنوز استخراج نشده اما خودرو پیش ‌فروش شده؟ تازه معلوم چه بسازند و با چه قیمتی و چه زمانی تحویل دهند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در همین دوران تحریم‌ها، نیروهای مسلح ما با کمترین امکانات، موشک‌های آرپی‌جی را به موشک‌های چندمتری نقطه‌زن تبدیل کردند، اما ما در صنعت خودروسازی هنرمان تولید پراید از رده‌ خارج شده و رساندن قیمت آن از ۷ میلیون تا ۳۷ میلیون تا ده سال گذشته است.

وی افزود: بالاترین سرمایه اجتماعی تربیت نسل‌های آینده است و این اهمیت نقش معلم در کشور را نشان می‌دهد که متأسفانه این قشر زحمتکش و تأثیرگذار از دیدگاه مسئولین مغفول مانده‌اند که حتی نسبت به معیشت معلمان نسبت به استخدام نیروهای حق‌التدریسی بی‌توجهی شده است.

سلیمی خاطرنشان کرد: بازنشستگان این روزها حال و روز خوبی ندارند، توجه به کرامت و عدالت برای آنها و همسان‌سازی حقوق‌شان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سمیرم شهرستانی غیربرخوردار در استانی به ظاهر برخوردار، محروم از زیرساخت‌های اساسی توسعه و درگیر با خشکسالِ‌های چند ساله و عدم توجه مسئولان استان با موقعیت جغرافیایی خاص و ظرفیت کشاورزی، گردشگری و نیروی انسانی توانمند در صورت توجه می‌تواند محور توسعه قرار گیرد.

وی افزود: هر روز صحبت شیرین کردن آب دریاها مطرح می‌شود، چرا تدبیری نمی‌شود که آب شیرین داخلی به دریا نریزد، امروز باید با تصمیمات درست و کارشناسی از منابع آبی کشور استفاده بهینه شود و از اختلافات استانی و یکجانبه‌نگری پرهیز شود.

سلیمی خاطرنشان کرد: از سازمان برنامه و بودجه و مدیریت بحران کشور تقاضا دارم در جهت جبران خسارات کشاورزان، اعتبار ویژه‌ای را درنظر گیرند و از همکارانم در کمیسیون تلفیق خواهشمندم به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: هیچ امیدی به آن سوی مرزها نیست و آنچه می‌تواند اقتصاد ما را سامان دهد،‌کار و تولید و وجدت و همدلی است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار