کد خبر: ۲۱۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 January 22
سفیر کانادا در آمریکا اظهار کرد، واشنگتن استرداد رسمی مدیر ارشد مالی هواوی را پیگیری خواهد کرد.
به گزاری تابناک؛ دیوید مک‌ناتن، سفیر کانادا در آمریکا در گفت‌وگو با روینامه "گلوب اند میل" گفت، آمریکا به کانادا گفته است که خواستار استرداد منگ وانژو، مدیر ارشد مالی شرکت هواوی خواهد شد اما اشاره‌ای به زمان این درخواست نکرده است. مهلت ثبت این درخواست تا ۳۰ ژانویه یا ۶۰ روز پس از دستگیری منگ در یکم دسامبر ۲۰۱۸ در ونکوور است.

منگ که دختر بنیانگذار شرکت هوآوی است، به درخواست آمریکا و با ادعای نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران، در کانادا دستگیر شد. او ماه گذشته میلادی به قید وثیقه آزاد شد و قرار است ششم فوریه در دادگاهی در ونکوور حاضر شود.

پس از دستگیری این مقام شرکت هوآوی، روابط میان آمریکا و چین با تنش‌های بیشتری روبه‌رو شد و چین نیز دو تن از شهروندان کانادا را دستگیر و یک مرد کانادایی را که پیش از این به جرم قاچاق مواد مخدر دستگیر شده بود، به اعدام محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت هوآوی که بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده تجهیزات مخابراتی است، درباره این پیگردهای قانونی اظهار نظری نکرده است.

کانادا یکی از ۱۰۰ کشوری است که آمریکا با آن پیمان استرداد دارد. دادگاه کانادا به محض دریافت درخواست رسمی برای استرداد این متهم باید طی ۳۰ روز وجود مدارک کافی برای استرداد او را بررسی کرده و وزارت دادگستری این کشور باید حکمی رسمی برای استرداد صادر کند.

مک‌ناتو در این مصاحبه اظهار کرد، به آمریکا درباره انتقام چین از کانادا بر سر دستگیری‌ای که بنا به خواست آمریکا انجام شده، شکایت کرده است.

روزنامه گلوب اند میل به نقل از این مقام کانادایی نوشت: این شهروندان ما هستند که مجازات می‌شوند و ما از این مساله خرسند نیستیم. آمریکایی‌ها کسانی هستند که خواستار اعمال تمام و کمال قانون آمریکایی علیه منگ شدند و همچنان این ما هستیم که بهای این اقدام را پرداخت می‌کنیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار