کد خبر: ۲۱۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 January 22
کمیسیون حفاظت از اطلاعات و حریم خصوصی کاربران در فرانسه، شرکت آمریکایی گوگل را ۵۰ میلیون یورو جریمه کرد.
به گزارش تابناک؛ هر چند که این نخستین باری نیست که گوگل به علت نقض برخی از قوانین وضع شده در منطقه یورو و اتحادیه اروپا جریمه شده است، فرانسه نخستین کشور اروپایی است که به صورت مستقل، این غول تکنولوژی امریکایی را تحت تاثیر عدم رعایت حفاظت از اطلاعات، حریم خصوصی و داده‌های کاربران در این کشور به پرداخت جریمه نسبتا هنگفتی معادل ۵۰ میلیون یورو معادل ۵۷ میلیون دلار، محکوم کرده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این جریمه با استناد به قانون اتحادیه اروپا که از روز ۲۵ ماه مه سال ۲۰۱۸ میلادی اجرایی و اعمال شده است، صورت پذیرفته است. این قوانین امکان کنترل و نظارت بهتر به منظور حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران را فراهم می‌کند. شرکت های مربوطه در صورت نقض این قوانین، به میزان چهار درصد از درآمد کل آنها جریمه خواهند شد.

کمیسیون ملی انفورماتیک و آزادی اینترنت در فرانسه (CNIL) در این خصوص اعلام کرده است که گوگل به دلیل عدم شفافیت سازی و اطلاع رسانی ناکافی و عدم جلب رضایت کاربران فرانسوی برای شخصی سازی تبلیغات آنلاین و اینترنتی جریمه شده است.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، چندی پیش بود که اتحادیه اروپا گوگل را به علت انحصارطلبی تجاری پنج میلیارد دلار جریمه کرد. مقامات اتحادیه اروپا در این زمینه اعلام کردند گوگل به منظور ارتقای محصولات، سرویس‌ها و اپلیکیشن خود در کنار سیستم‌عامل اندروید، از استفاده آزادانه و منصفانه کاربران اینترنت از خدمات و سیستم‌های عامل شرکت‌های رقیب خود جلوگیری کرده است.

البته گوگل هم تنها شرکتی نبود که توسط اتحادیه اروپا جریمه شد بلکه شرکت‌های دیگری همچون ایسوس، فیلیپس، دینون و مارانتز، و پایونیر نیز به علت رفتارهای ضدرقابتی و خودداری از تحویل موجودی به خرده فروشان آنلاینی که قصد ارائه محصولات تخفیف‌دار را داشتند، جریمه شده بودند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار