کد خبر: ۲۱۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 January 22
رئیس اتاق اصناف تهران از آمادگی برای تنظیم بازار شب عید خبر داد و گفت‌: برای این که کسبه آسیب دیده ساختمان پلاسکو بتوانند تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی مصوب شده را دریافت کنند، اقدامات لازم انجام شده و آنها در حال گرفتن وام‌های خود هستند، اما برای پیگیری مصوبات دیگر ابلاغی به اتاق نشده است.
به‌ گزارش تابناک؛ قاسم نوده فراهانی شب گذشته (دوشنبه) در حاشیه نشست هیات رئیسه اتاق اصناف ایران در پاسخ به این سوال ایسنا، مبنی بر این که اتاق اصناف چه کاری برای پیگیری مطالبات کسبه آسیب دیده پلاسکو انجام داده است؟ اظهار کرد: گر چه آنهایی که مصوبات پلاسکویی‌ها را دو سال پیش تصویب کرده‌اند باید پاسخگو باشند، اما در حال‌ حاضر برای تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی مصوب شده کار خوبی انجام شده است و کسبه می‌توانند با تشکیل پرونده در اتحادیه‌های تخصصی خود و دریافت تاییدیه از اتاق اصناف تهران وام‌های ۳۰۰ میلیون تومانی مصوب شان را بگیرند که البته هم اکنون این کار در حال‌ انجام است و پلاسکویی‌ها در حال‌ دریافت تسهیلات بانکی‌ شان هستند.

وی با اشاره به این که پیش از این اتاق اصناف ایران در حال پیگیری وام‌های ۳۰۰ میلیون تومانی پلاسکوی‌ ها بود که اخیرا به اتاق اصناف ایران واگذار شده است، افزود: دیگر مصوباتی که برای پلاسکویی‌ها ابلاغ کرده‌اند به اتاق اصناف تهران ارتباطی ندارد. به عنوان مثال کسبه آسیب دیده پلاسکو مقرر شده بود تا مالیات‌های آنها بخشوده شود و گفته می‌شد که اتاق اصناف باید نسبت به شناسایی و معرفی آنها برای برخورداری از معافیت مالیاتی اقدام کند، اما هنوز چیزی در این زمینه به اتاق اصناف تهران ابلاغ نشده است و اگر این ابلاغ صورت بگیرد کار را انجام خواهیم داد.

آمادگی برای تنظیم بازار شب عید

رئیس اتاق اصناف تهران در ادامه صحبت‌های خود درباره چگونگی تنظیم بازار شب عید و این که اتاق اصناف می‌تواند چه کاری در این زمینه انجام دهد، توضیح داد: اگر تامین کنندگان کالا برای بازار شب عید از وزارت جهاد کشاورزی تا وزارت صنعت، معدن و تجارت و دیگر دستگاه‌های متولی کالا را به موقع و به اندازه تامین کنند، به اتاق اصناف وظیفه ای در این زمینه محول شود آمادگی کامل برای تنظیم بازار شب عید را داریم.

وی خاطرنشان کرد: گرانی به اصناف ارتباطی ندارد، اما با گران فروشی قطعا برخورد خواهد شد و همه فروشندگان و عرضه کنندگان باید بر اساس فاکتور و ضرایب سودی که برای آنها در نظر گرفته شده است، کالای مورد نیاز مردم را عرضه کنند.

رئیس اتاق اصناف تهران در ادامه و در پاسخ به این سوال مبنی بر این که بسیاری از عرضه کنندگان به دلیل این که گفته می‌شود به آنها فاکتوری ارائه نمی‌شود، از ارائه فاکتور به مردم خودداری می‌کنند، تصریح کرد: همه فروشندگان باید به مردم فاکتور بدهند و مردم باید این مساله را از آنها درخواست کنند حالا ممکن است یک نفر برای خرید چند کیلو میوه فاکتوری از فروشنده نخواهد، اما کالای دیگری مانند لوازم خانگی و یا فرش یا کالاهای دیگری که خریداری کنند باید فاکتور از فروشندگان بخواهند تا از خدمات پس از فروش آن بهره مند شوند.

نوده فراهانی در بخش پایانی از صحبت‌هایش با بیان این که هنوز برای برگزاری نمایشگاه‌های بهاره برنامه‌ریزی نشده است، درباره برخورد برندهای پوشاک قاچاق این گونه توضیح داد که اگر قرار است قانون اجرا شود باید با همه برندهای پوشاک قاچاق برخورد شود و اگر بخواهیم در این زمینه موفق شویم همه نهادها و ارگان‌ها باید پای کار آیند و عزم ملی در این زمینه شکل بگیرد، اما اگر تنها یک نهاد و یا دستگاه متولی بخواهد این کار را انجام دهد، قطعا موفق نخواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار