کد خبر: ۲۱۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 January 22
مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی (CSIS) گزارش داد، یکی از ۲۰ پایگاه عملیاتی موشک بالستیک اعلام‌نشده در کره‌شمالی به عنوان یک مقر موشکی فعالیت دارد.
به گزارش تابناک؛ ویکتور چا، تحلیلگر مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی در گزارشی نوشت: پایگاه عملیات موشکی سینو-ری و موشک‌های نودونگ مستقر در این مکان با فرضیه استراتژی نظامی هسته‌ای کره‌شمالی انطباق دارد و یک سطح عملیاتی هسته‌ای یا قابلیت تهاجم اولیه متعارف فراهم می‌کند.

کشف یک مقر موشکی اعلام‌نشده سه روز پس از آن مشخص شده است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت "مایل به برگزاری نشست دیگری برای بررسسی خلع سلاح‌ هسته‌ای" با کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی در اواخر فوریه است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کیم جون اون در اولین نشست با ترامپ در ژوئن گذشته به خلع سلاح هسته‌ای متعهد شد اما از آن زمان پیشرفت چندانی حاصل نشده است. کاخ سفید هنوز واکنشی نشان نداده است.

این اندیشکده مستقر در واشنگتن که نوامبر گذشته درباره ۲۰ پایگاه موشکی گزارش داده بود، تاکید کرد پایگاه سینو-ری هرگز رسما از سوی کره‌شمالی اعلام نشده است و در نتیجه "به نظر می‌رسد موضوع مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای نبوده" است.

در گزارش مذکور آمده است، انتظار می‌رفت این پایگاه عملیات موشکی از قبل اعلام شود و در هرگونه توافق اتمی هدف راستی‌آزمایی و امحاء قرار می‌گرفت. محقق این اندیشکده تاکید کرد: کره‌شمالی قصد ندارد درباره چیزهای فاش نشده گفت‌وگو کند. اینطور به نظر می‌رسد که آنها بازی به راه انداختند. آنها همچنان قصد دارند تا این قابلیت عملیاتی را در دست داشته باشند؛ حتی اگر آنها سایت‌های هسته‌ای اعلام‌شده را تخریب کنند.

این گزارش تاکید دارد، سایت سینو-ری واقع در ۲۱۲ کیلومتری شمال منطقه غیرنظامی شده، نقش مهمی در تولید موشک‌های بالستیک با قابلیت هدف قرار دادن کره‌جنوبی، ژاپن و حتی گوآم (جزو اراضی ایالات متحده) در غرب اقیانوس آرام ایفا می‌کند. این پایگاه به موشک‌های بالستیک میان‌برد نودونگ-۱ مجهز است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار