کد خبر: ۲۱۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 January 21
گاف وزیر خارجه آمریکا درباره «آزادی گروگان‌های آمریکایی در ایران» که او را مجبور کرد توییت خود را حذف کند، انتقاد کاربران توییتر در آمریکا را به دنبال داشته است.
به گزارش تابناک؛ توییت تازه «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا علیه ایران خبرساز شده و اصرار او به اظهارنظرهای پیاپی و مستمر علیه ایران واکنش برخی رسانه‌های مطرح این کشور را به دنبال داشته است.

روزنامه «واشنگتن پُست» با اشاره به دو توییت آخر وزیر خارجه این کشور که شامگاه یکشنبه علیه ایران منتشر شدند، به جنجال‌ها و خبرساز شدن گاف او درباره ایران پرداخته است.

این روزنامه نوشت: «هیچ کشوری تاکنون به اندازه ایران در سخنرانی‌ها یا توییت‌های مایک پامپئو محکوم نشده است. اما روز یکشنبه پیام مد نظر او در میان موج واکنش‌های منفی به محاسبه غلط زمانی او درباره تاریخ آزادی دیپلمات‌های گروگان گرفته شده در سفارت آمریکا در ایران، گم شد».

پامپئو در توییت اول خود نوشته بود: «۴۰ سال قبل در چنین روزی، تندروها در ایران ۵۲ گروگان آمریکایی را که ۴۴ روز گروگان گرفته بودند، آزاد کردند. ایران هنوز هم آمریکایی‌های بی‌گناه را گروگان دارد».

گاف وزیر خارجه آمریکا درباره سالگرد آزادی اعضای سفارت واشنگتن در تهران که بعد از اشغال لانه جاسوسی این کشور به مدت ۴۴۴ روز در ایران بودند، سبب شد که او این توییت را حذف کند و توییتی دیگر منتشر کند.

پامپئو در توئیت تازه خود اینطور نوشت: «۳۸ سال قبل در چنین روزی، تندروها در ایران ۵۲ گروگان آمریکایی را که ۴۴۴ روز گروگان گرفته بودند، آزاد کردند. ایران هنوز هم آمریکایی‌های بی‌گناه را گروگان دارد».

وی سپس با لحنی تند با مخاطب قرار دادن مقام‌های ارشد ایرانی در توییت دومش از آنها خواستاز «آزادی فوری» آمریکایی‌هایی زندانی در ایران شد.

واشنگتن‌پست درباره گاف وزیر خارجه آمریکا در توییت اولش نوشت: «نکته‌ای که او اشاره کرد، نکته‌ای جدی بود. او از رهبران ایران خواست که در سالگرد (آزادی اعضای لانه جاسوسی آمریکا در ایران) باب لوینسون، ژیو وانگ، باقر نمازی و پسرش سیامک نمازی و دیگر گروگان‌ها را آزاد کنند. وانگ، باقر و سیامک نمازی شهروندان آمریکایی هستند که به اتهام جاسوسی زندانی شده‌اند و لوینسون هم که تبعه آمریکا است، بیش از یک دهه است که در ایران گم شده است».

مقام‌های ایرانی بارها ضمن رد این ادعاها اعلام کرده‌اند که بعد از برگزاری روند محاکمه این افراد، جاسوسی‌شان علیه ایران اثبات و آنها زندانی شده‌اند. تهران ادعای واشنگتن درباره مفقود شدن لوینسون مامور سابق اف‌‌بی‌‌آی در ایران را هم رد و اعلام کرده‌ که هیچ اطلاعی از سرنوشت او ندارد.

در ادامه گزارش «واشنگتن پست» به واکنش‌ها و انتقادها در فضای مجازی به گاف پامپئو درباره ایران اشاره شده است.

«والتر شوئب» رئیس پیشین «دفتر نظارت بر رفتار کارکنان دولت آمریکا» در این باره نوشت: «چطور می‌شود که در بین این همه آدم، وزیر خارجه این چنین اشتباهی کند؟ این مسخره است».

برخی از کاربران توییتر در آمریکا در واکنش به توئیت‌های پامپئو، به موضوع تعطیلی دولت این کشور اشاره کردند و ۸۰۰۰۰۰ کارمند دولتی را که به دلیل تعطیلی حقوق دریافت نکرده‌اند را «گروگان دولت ترامپ» خواندند.

برخی دیگر هم توییت‌های تازه پامپئو را «نشانه‌ای» از اصرار و تمرکز دولت کنونی آمریکا بر مواضع خصمانه و ضد ایرانی این دولت ارزیابی کرده‌اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار