کد خبر: ۲۱۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 January 21
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان همدان با بیان اینکه تونل ۶۰ متری برای جستجو و حفاری اشیای تاریخی کشف شده است گفت: این تونل توسط افراد سودجو با هدف به دست آوردن اشیای تاریخی حفر شده بود که با هوشیاری مأموران کشف شد.
به گزارش تابناک؛ سرهنگ محمدرضا حاجی عزیزی با اعلام این مطلب اظهار داشت: در پیگیری خبری مبنی بر حفاری غیرمجاز، در یکی از روستاهای شهرستان رزن، عوامل یگان حفاظت پس از رصد اطلاعاتی و اطمینان از صحت خبر، برای برخورد با متهمان وارد عمل شدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان همدان ادامه داد: در این خصوص با اخذ مجوز قضایی و با همکاری عوامل نیروی انتظامی، اقدام به بازرسی منزل مظنون کردیم که در پارکینگ او، حفاری به عمق 3 متر مشاهده و متهمان دستگیر شدند.

وی تشریح کرد: انتهای این گودال، تونلی به طول، حدود 60 متر به سمت یک اثر ثبتی که حدود 300 متر با پارکینگ متهم فاصله داشت، حفر شده که انتهای آن به صورت حرفه‌ای سیم کشی نوری و روشنایی نصب شده بود که در این رابطه 3 نفر دستگیر شدند.

سرهنگ حاجی عزیزی افزود: طی دو هفته گذشته 9 نفر در رابطه با حفاری غیرمجاز و قاچاق اشیاء تاریخی و فلزیاب دستگیر شدند.

وی در ادامه فعالیت های این یگان گفت: در بازرسی ازمنزل شخصی در اسدآباد نیز 3 قلم اشیای تاریخی از جمله یک قطعه مربوط به هزاره اول پیش از میلاد کشف شد.

این مقام انتظامی یادآور شد: در سه عملیات جداگانه نیز در همدان، ملایر و اسدآباد، 7 نفر در حین حفاری غیرمجاز دستگیر و یک دستگاه فلزیاب نیز کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان همدان خاطرنشان کرد: تمام متهمان برای برخورد قانونی تحویل مرجع قضایی داده شدند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار