کد خبر: ۲۱۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۲۷ دی ۱۳۹۷ - 2019 January 17
تحقیق جدید نشان می دهد مشکل ریفلاکس معده و سوزش معده ریسک سرطان های سر و گردن را افزایش می دهد.
به گزارش تابناک؛ نشان تحقیق جدید نشان می دهد مشکل ریفلاکس معده و سوزش معده ریسک سرطان های سر و گردن را افزایش می دهد.

محققان اذعان می کنند احتمال اینکه هر فرد مبتلا به سوزش معده مزمن به یکی از این سرطان های نسبتا نادر مبتلا شود همچنان بسیار کم است. اما مطالعه حدود ۲۸ هزار آمریکایی بالا ۶۵ سال این ریسک بالا را نشان داده است.

در مجموع محققان کلینیک اوچسنر نیواورلئان دریافتند سابقه بیماری ریفلاکس معده یا سوزش معده با افزایش حدودا سه برابری ابتلا به سرطان حنجره، حدود ۲.۵ برابر احتمال ابتلا به سرطان حلق (قسمت بالا گلو)، دو برابر شدن ریسک سرطان لوزه، و ۴۰ درصد افزایش ریسک ابتلا به سرطان سینوس مرتبط است.

به گفته محققان، سرطان های سر و گردن سالانه موجب مرگ بیش از ۳۶۰ هزار فرد بزرگسال در سراسر دنیا می شوند.

دکتر «آنتونی استارپولی» در این باره می گوید: «ماده ریفلاکس معده می تواند به سمت مری، لوله غذا بین دهان و معده، بالا رود. این مایع می تواند به گلو، مجاری سینوس و ریه ها حمله کند و موجب التهاب مزمن شود.»

در این تحقیق، داده های ۱۳,۸۰۵ سالمند آمریکایی مبتلا به سرطان های تنفسی و سیستم گوارشی فوقانی بین سال های ۲۰۰۳ و ۲۰۱۱ بررسی شد. سابقه پزشکی آنها با گروه مشابه سنی فاقد سرطان مقایسه شد.

محققان در نهایت به رابطه بین بیماری ریفلاکس معده و افزایش ریسک ابتلا به سرطان های سر و گردن پی بردند. از اینرو تاکید می شود افراد مبتلا به سوزش معده حتما تحت درمان قرار گیرند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار