کد خبر: ۲۱۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۷ - 2019 January 15
مونووی (Monowi) شهر کوچکی است که در ایالت نبراسکا و در کشور آمریکا واقع شده است. تنها سکنه‌ی باقی مانده در این شهر، پیرزنی به نام السی آیلراست. این زن سالخورده که ۷۷ سال، سن دارد در یک کاراوان اتومبیل و در نزدیکی تنها مهمانخانه‌ به جا مانده در این شهر زندگی می‌کند.
به گزارش تابناک؛ مهمانخانه‌ی تاریک این شهر که دیوارهای آن با چوب، قاب بندی شده است توسط السی آیلر اداره می‌شود. البته السی کتابخانه‌ی شهر مونووی را نیز اداره می‌کند. ساختمان کوچک کتابخانه مملو از کتاب است که تعداد آنها به ۵۰۰۰ جلد می‌رسد. اکثر این کتاب‌ها، کتاب‌های به جامانده از شوهر مرحوم السی آیلر هستند که به کتاب و کتاب‌خوانی علاقه‌ی بسیاری داشته است. نکته‌ی جالب دیگر اینکه، خانم آیلر شهردار مونووی نیز هست.

تصویری از کتابخانه‌ی‌ رودی

کتابخانه رودی

دهه‌ی ۱۹۳۰ دورانی بوده که این شهر بیشترین جمعیت خود را داشته است. در آن زمان جمعیت شهر ۱۳۰ نفر بوده است. همانند بسیاری دیگر از شهرهای کوچک در منطقه‌ی Great Plains ، جوانان مونووی این شهر را ترک کردند و با آرزوی یافتن شغل مناسب‌تر به شهرهای بزر‌گ مهاجرت کردند. در طی سرشماری سال ۲۰۰۰ این شهر کوچک فقط دو نفر جمعیت داشت. تنها سکنه‌‌ی این شهر یک زوج بودند به نام رودی آیلر و همسرش السی. خانم آیلر بعد از درگذشت رودی، تنها فردی است که در این شهر سکونت دارد.

زندگی آیلر به عنوان شهردار و تنها فرد ساکن در این شهر کمی عجیب و غیر‌ واقعی به نظر می‌رسد. او سالی یکبار مالیات را بالا می‌برد تا اینکه بتواند روشنایی چهار خیابان اصلی شهر را تامین کند یا اینکه امکانات شهری ناچیزی را که در این شهر وجود دارد سرپا نگه دارد. او مهمانخانه‌ی مونووی را اداره می‌کند و بدین ترتیب تنها کسب و کار موجود در این شهر را ایجاد کرده است. مشتریان این مهمانخانه کسانی هستند که از بزرگراه این منطقه عبور می‌کنند یا اینکه از شهرهای اطراف به این شهر کوچک سری می‌زنند. شهر مونووی یک مورد استثنایی از اتفاقی است که در سرتاسر آمریکا رخ داده است؛ بیش از ۵۰ سال است که روستا‌ها و شهرهای کوچک در ایالت‌های غرب میانه آمریکا در حال متروکه شدن هستند. خالی از سکنه شدن شهرهای کوچک در طی این ۵۰ سال، بزرگ‌ترین مهاجرت در طول تاریخ آمریکا بوده است. هیچ منطقه‌ای به اندازه‌ی منطقه‌ی Great Plains خالی از سکنه و متروکه نشده است که شامل ایالت‌های نبراسکا، کانزاس و اوکلاهما می‌شود.

تصویری از شهر مونووی در سال ۱۹۰۸

شهر مونووی ۱

تصویری از خیابان لوئیزا که تقریبا تمام خیابان از چمن پوشیده شده است

خیابان لوئیزا

تصویری از ساختمان یک فروشگاه متروکه، این ساختمان به سمت درختانی که در پشت‌ آن قرار دارند کج شده و الوارهای آن در حال پوسیدن و از بین رفتن هستند. زمانی که جنگ جهانی دوم آغاز می‌شود، این فروشگاه بسته شده و مالک آن به نیروهای نظامی ملحق می‌شود.

فروشگاه مونووی

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار