کد خبر: ۲۱۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۲۵ دی ۱۳۹۷ - 2019 January 15
هنگامی‌که لامبورگینی برای اولین بار سوپراسپرت جدید اوراکان را در سال 2014 به‌عنوان جایگزین گالاردو به بازار عرضه کرد، آن‌را رقیب ایده‌آلی برای پورشه 911 توربو و سوپراسپرت جذابی دانست که به‌صورت روزانه می‌توان از آن استفاده کرد. در آن سال، شتاب صفرتاصد اوراکان رسماً 3.2 ثانیه و حداکثر سرعت آن بیش از 325 کیلومتر بر ساعت اعلام شد.
به گزارش تابناک؛ اوراکان به‌صورت استاندارد با ترمزهای کربن سرامیکی مجهز بود و سیستم فرمان متغیر و تعلیق تطبیقی هم برای آن قابل سفارش بود؛ بنابراین روی کاغذ سخت است که کسی چیزی بیشتر از این بخواهد. اوراکان یک سوپراسپرت سه‌ثانیه‌ای با ظاهر فوق‌العاده تهاجمی، سیستم چهارچرخ محرک و راحتی داخلی شگفت‌انگیز بود.

حال چهار سال از آن زمان گذشته و لامبورگینی با معرفی اوراکان اوو نشان داده که می‌توان چیزی حتی بهتر این ساخت. البته در این نسخهٔ جدید هنوز همان فرمول قبلی اجرا شده و خودرو تا حد زیادی نسبت به نسخهٔ اولیهٔ بدون تغییر باقیمانده است اما بااین‌حال پیشرفت‌ها، ارتقاءها و تغییراتی در اوراکان اوو ایجاد شده تا این سوپراسپرت ایتالیایی همچنان بتواند در برابر رقبایی چون نسل جدید پورشه 911 توربو و نسخهٔ بروز شدهٔ آئودی R8 شاخ‌وشانه بکشد. هرچند این نسخهٔ جدید افزایش قدرت زیادی نسبت به اوراکان اولیه نداشته است اما با ارتقاءهایی که در آن صورت گرفته باید در مقایسه با نسخهٔ اولیه برتر باشد. بدین منظور قصد داریم در این مطلب اوراکان اوو را با اوراکان LP-610 اولیه مقایسه کنیم.

طراحی بیرونی

در زبان طراحی اوراکان اوو تفاوتی نسبت به قبل دیده نمی‌شود اما بااین‌حال اوو با اسپویلر جلوی جدید، ورودی‌های هوای بزرگ‌تر Y شکل، رینگ‌های جدید و ورودی‌های هوای جانبی جدید، از قبل متمایز شده است؛ اما اگر با وجود این تغییرات هنوز هم نمای جلویی اوراکان اوو چندان نسبت به نسخهٔ اولیه متفاوت به نظر نرسد، در عقب با خروجی‌های اگزوز دوگانه که در ارتفاعی بالاتر قرار گرفته‌اند به همراه اسپویلر یکپارچه، نمای کاملاً متفاوتی را به نمایش گذاشته که البته بسیار شلوغ به نظر می‌رسد.

داخل

مهم‌ترین تغییر داخلی اوراکان اوو تجهیز به یک صفحه‌نمایش 8.4 اینچی لمسی است که در کنسول مرکزی قرار گرفته است و قابلیت کنترل چند لمسی را دارد. این نمایشگر که جایگزین دکمه‌های فیزیکی شده است، کارپلی و اندروید اتو را ارائه می‌کند و قابلیت یکپارچه‌سازی با گوشی‌های هوشمند را دارد. به‌طورکلی کابین اوراکان لوکس‌تر و تکنولوژیک‌تر از قبل شده و در آن استفادهٔ بیشتری از رنگ‌ها به عمل آمده است ولی بااین‌حال طراحی غربیلک فرمان و پدال‌های تعویض دندهٔ پشت آن شاید کمی ناامیدکننده به نظر برسد.

زیر پوست

در سینهٔ اوراکان اوو همان نیروگاه 5.2 لیتری V10 تنفس طبیعی اولیه قرار دارد اما قدرت این موتور با 30 اسب بخار افزایش به 640 اسب بخار رسیده است؛ بنابراین شکی نیست که اوو از لحاظ فنی برتری کاملی بر نسخهٔ اولیه دارد اما این برتری صرفاً به خاطر 30 اسب بخار قدرت بیشتر نیست بلکه با ویژگی‌های جدیدی مثل تجهیز به سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب، ارتقاء سیستم تعلیق، ارتقاء سیستم چهارچرخ محرک و بهبود پاسخگویی فرمان حاصل شده است. با وجود این ویژگی‌های جدید، اوراکان اوو باید برای رانندگی بسیار سرگرم‌کننده‌تر از قبل شده باشد.

مقایسهٔ مشخصات فنی

  اوراکان اوراکان اوو
پیشرانه 5.2 لیتری V10 5.2 لیتری V10
قدرت 610 اسب بخار 640 اسب بخار
گشتاور 560 نیوتن متر 600 نیوتن متر
گیربکس 7 سرعته اتوماتیک 7 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد 3.2 ثانیه 2.9 ثانیه
حداکثر سرعت 325 کیلومتر/ساعت 325 کیلومتر/ساعت
وزن 1422 کیلوگرم 1422 کیلوگرم
قیمت 242,095 دلار 261,274
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار