کد خبر: ۲۱۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۲۵ دی ۱۳۹۷ - 2019 January 15
عضو کمیسیون آموزش در کمیسیون تلفیق بودجه از پیشنهادی برای تعیین بودجه لازم به منظور استخدام ۲۰ هزار معلم حق‌التدریس در سال ۹۸ خبر داد.
به گزارش تابناک؛قاسم احمدی لاشکی گفت: علیرغم مصوبه مجلس در راستای استخدام معلمان حق‌التدریس، اما دولت در بودجه تقدیمی خود هیچ برآورد مالی برای اجرای این قانون نداشته است؛ با این حال کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پیشنهادی آماده کرده و به کمیسیون تلفیق بودجه98 فرستاده که امیدواریم مصوب شود.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس این مصوبه کمیسیون، پیشنهاد شده اعتباری از محل وزارت آموزش و پرورش برای تعیین تکلیف20 هزار نیروی حق‌التدریس در سال 98 پیش‌بینی شود.

وی تاکید کرد: البته در سال 98 نمی‌توان همه نیروهای حق‌التدریس را تعیین تکلیف کرد زیرا قانون برای این موضوع تا پایان سال 1400 مهلت داده است.

دولت بازی درمی‌آورد!

احمدی لاشکی همچنین از رویکرد دولت در خصوص اجرای این قانون انتقاد کرد و توضیح داد: دولت بازی درمی‌آورد و آیین‌نامه اجرایی این قانون هنوز تصویب نشده؛ با این حال مجلس به موضوع اعتبارات لازم برای این ورود کرد.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مجلس درخصوص اعلام بطحایی مبنی بر موافقت رییس جمهور با تهیه آیین‌نامه اجرایی استخدام معلمان حق‌التدریس گفت: وزیر آموزش و پرورش صرفا اعلام کرد که رییس جمهور اجازه این کار را داده در حالی که نگارش آیین‌نامه اجرایی سه ماه طول می‌کشد زیرا طبق همان قانون وزیر باید به کمیسیون آموزش مجلس برای معرفی دو نفر نامه بزند که هنوز نامه هم نزده‌اند.

چندی پیش وزیر آموزش و پرورش در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرده بود که رییس جمهور به منظور تعیین تکلیف معلمان حق التدریس که مشمول مصوبه شهریور ماه مجلس بودند، با تهیه آیین نامه اجرایی استخدام آنها طبق ضوابط موافقت کردند.

منبع:خبرگزاری خانه ملت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار