کد خبر: ۲۱۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۲۴ دی ۱۳۹۷ - 2019 January 14
معاون اجرایی موسسه دانشجویی حقوق بشر ایران گفت: متاسفانه در کشور خلاء قانونی در حمایت از کودکان کاردیده می‌شود و تا زمانی که حمایت از کودکان کار قانونی نشده نمی توان نسبت به آینده ای روشن برای این کودکان کار امید داشت.
به گزارش تابناک؛ مسعود خراسانی، معاون اجرایی موسسه دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران(صلح زیبا) با اشاره به رفتارغیراخلاقی یکی از پیمانکاران شهرداری کرمان با دوتن ازکودکان کار گفت: متاسفانه شاهد رفتار ناشایست وهتک حرمت دوتن ازکودکان کار توسط پیمانکار شهرداری کرمان بودیم که این رفتار و ویدیوی منتشر شده ازاین رفتارغیرانسانی، موجب آزردگی خاطر مردم نیز شد.

خراسانی افزود:این اقدام از منظر کنوانسیون حقوق کودک به علت مسخره کردن و ایجاد حس حقارت در کودک ، مصداق بارز کودک آزاری است که برای مجازات عوامل این اقدام وهمچنین جلوگیری از شایع شدن این گونه اقدامات، بایستی چنانکه دادستان محترم کرمان مقرر کرده برخورد لازم با عوامل این حادثه صورت گیرد و امیدواریم نهادهای ذی ربط پیگیر احقاق حقوق این کودکان باشند.

معاون اجرایی موسسه حقوق بشرجمهوری اسلامی ایران در واکنش به عذرخواهی شهردار کرمان هم گفت: اقدام به عذرخواهی از طرف یک مقام مسئول فی نفسه امری پسندیده است، ولی نمی‌شود هر زمان که اتفاقی از افراد تحت مدیریت یک نهاد سر زد به صرف اشاره به پیمانکار بودن آن مجموعه مدیریتی از مسئولیت شانه خالی کرد و قطعا شهردار کرمان باید نسبت به عملکرد مجموعه تحت مدیریت خود پاسخگو باشد.

خراسانی افزود: متاسفانه در کشور خلاء قانونی در حمایت از کودکان کاردیده می‌شود و تا زمانی که حمایت از کودکان کار قانونی نشده نمی توان نسبت به آینده ای روشن برای این کودکان کار امید داشت.

وی درپایان تصریح کرد:امیدواریم علاوه بر برخورد قاطع با عاملان این اقدام غیرانسانی،درسطح کلان نیز با تدوین لایحه جامع حمایت از کودکان کار،جهت حمایت ازین قشر وترمیم این ناهنجاری اجتماعی به صورت کاملا زیرساختی اقدام شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار