کد خبر: ۲۱۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۲۳ دی ۱۳۹۷ - 2019 January 13
روزنامه نیویورک تایمز فهرستی از ۵۲ مقصد را که آمریکایی‌ها می‌توانند به آن سفر کنند منتشر کرده که نام ایران در بین آن ها با عنوان «جواهر خاورمیانه» می‌درخشد.
به گزارش تابناک؛ افزایش ۲۷ درصدی سفر آمریکایی ها به ایران

وزارت خارجه آمریکا با شروع سال ۲۰۱۹ در توصیه‌های بخش سفر خود در رتبه‌بندی که در مورد کشورها از لحاظ ایمنی انجام داده بود، ایران را در رده آخر قرار داده و از شهروندان خود خواسته بود به این کشور سفر نکنند و علت آن را عدم ارائه کمک به اتباع خود به هنگام سفر به ایران ذکر کرده بود.

با این وجود، روزنامه نیویورک تایمز که یک منبع معتبر در آمریکا از لحاظ ملی محسوب می‌شود از مرز گفته‌های وزارت خارجه فراتر رفته و در معرفی ۵۲ مقصد گردشگری در جهان به مردم خود، مبنای خود را بر ظهور پدیده‌های گردشگری در یک مقصد روتین، بهبود وضعیت زیرساخت‌ها، دسترسی آسان به عجایب تمدنی و برگزاری رویدادهای مهم هنری و فرهنگی قرار داده است. در صدر این فهرست ۵۲ تایی، پورتوریکو، هامپی در هند، پاناما، سانتاباربارا در کالیفرنیا و مونیخ در آلمان به عنوان پنج مقصد نخست قرار گرفته‌اند.

ایران چهل و پنجمین مقصدی است که در روزنامه نیویورک تایمز برای گردشگری در سال ۲۰۱۹ پیشنهاد شده است. در این ردیف با نمایش تصویری از یزد در سال ۲۰۱۷ با عنوان شهر تاریخی که در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده، به معرفی ایران پرداخته است. در این روزنامه در مورد ایران آمده است:

با وجود تنش‌هایی که میان ایران و ایالات متحده از زمان حضور رییس جمهور ترامپ در کاخ سفید افزایش یافته، تمایل گردشگران ماجراجو برای دیدن ایران همچنان مشهوده است، از آثار ایران باستان گرفته تا مساجد باشکوه چند صد ساله شیراز و اصفهان و بازار بزرگ و کاخ گلستان در دل تهران.

علاوه بر این، روزنامه نیویورک تایمز به نمایش ۵۰۰ اثر هنری برجسته با عنوان «پرتره طبیعت بی‌جان و منظره» که قرار است از ۲۱ فوریه تا ۲۰ آوریل (۲ اسفند تا ۳۱ فروردین۹۸) در موزه هنرهای معاصر نمایش داده شود نیز اشاره کرده است. در این روزنامه به آثاری که قرار است از اندی وارهول، مارک روتکو و مارسل دوشان در کنار حدود ۴۰ اثر از پیکاسو که به تازگی از انبار بیرون آورده شده به نمایش گذاشته شود نیز اشاره شده است.

در این روزنامه آمده است که وزارت خارجه آمریکا به مردم خود توصیه کرده به ایران سفر نکنند اما آن را ممنوع نکرده است. بنابراین آمریکایی‌ها می‌توانند با تورهای مدیریت شده به این کشور سفر کنند.

بر طبق گزارش وزارت خارجه ایران، در ۸ماه نخست امسال، یک هزار و ۸۷۹ گردشگر آمریکایی به ایران سفر کرده‌اند در حالی که در سال ۹۶ این تعداد دوهزار و ۳۲۵ نفر و در سال ۹۵ که گردشگری ایران به دلیل شکل‌گیری برجام به اوج خود رسیده بود شش هزار و ۳۷۲ نفر گردشگر آمریکایی به ایران سفر کرده بودند.

ایجاد تنش‌های سیاسی در سال‌های اخیر سبب کاهش سفر اتباع آمریکایی به ایران شده بود. وزارت خارجه آمریکا در سال ۲۰۱۹ بر مواضع خود تاکید کرده و رنگ ایران را در نقشه امنیتی، قرمز و خطر سفر به این کشور را بالا دانست. در مقابل، موسسه انگلیسی کنترل ریسک، با انتشار نقشه خطر سفر در سال ۲۰۱۹ ریسک سفر به ایران را پایین و هم‌ردیف با آمریکا، انگلیس، سوئد، اسپانیا، فرانسه، کانادا و ژاپن دانست.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار