کد خبر: ۲۱۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۲۲ دی ۱۳۹۷ - 2019 January 12
بر اساس یک بررسی جدید که توسط وب سایت HighSpeedInternet.com انجام شده، بسیاری از آمریکا‌یی ها که در مهد تکنولوژی زندگی می‌کنند، از باورهای غلط درباره فناوری رنج می‌برند. به گفته‌ی این سایت، برخی از ساکنین ایالات متحده باور دارند با قرار گرفتن گوشی در مایکروفر، می‌توانند آنها را شارژ کنند یا در صورتی که موبایل یا لپتاپشان در ماشین‌های بازرسی فردگاه قرار بگیرد، اشعه ایکس تمامی حافظه‌ی لپتاپ یا موبایلشان را پاک خواهد کرد.


باورهای غلط درباره فناوری

باور‌های غلط آمریکایی با ذکر درصد

به گزارش تابناک؛ این وبسایت که اصولاً در حوزه‌ی تست سرعت فعالیت می‌کند و اطلاعاتی درباره‌ی شرکت‌های ارائه دهنده سرویس اینترنت منتشر می‌کند، نشان داده تمامی آمریکایی‌ها باور‌های غلطی دارند و آنها را افسانه‌های تکنولوژی لقب داده است. در ادامه لیست کاملی از این اعتقادات غلط منتشر کرده و میزان جست و جوی این عبارات را هم کنارشان درج کرده است. بر اساس لیست منتشر شده‌ی این سایت، ۸۶ درصد آمریکایی‌ها باور دارند که دوربین‌هایی با مگاپیسل بیشتر، لزوماً تصاویر بهتری ثبت می‌کنند. جالب اینجاست که پیشتر این مسئله را در مطلبی به نام «نگاهی به سنسور دوربین های موبایل؛ چرا مگاپیکسل اهمیتی ندارد؟» در دیجیاتو بررسی کرده بودیم.

باورهای غلط درباره فناوری

بیشترین سوالات تکنولوژيک جستجو شده توسط کاربران آمریکایی به تفکیک ایالت

این در حالی است که بر اساس تفکر ۱۷ درصد از مردمان آمریکا، کامپیوتر‌های مک کلاً ویروس نمی‌گیرند و نیازی نیست روی آنها نرم افزار امنیتی نصب کرد. از دیگر عبارات جستجو شده توسط کاربران می‌توان به پاک شدن حافظه‌ی گجت‌ها در مواجه با اشعه ایکس و شارژ شدن تلفن‌های هوشمند در مایکروفر اشاره کرد.

البته برخی از این باورها، آنچنان هم غلط نبوده است. برای مثال برخی کاربران عقیده دارند پس از افتادن گوشی‌ در آب، باید آن را در برنج خام بگذارند. برخی تعمیرکاران این ترفند را قبول دارند و این روش را توصیه می‌کنند. با این وجود عده‌ای از کارشناسان باور دارند، این شیوه آنچنان هم ترفند کارگشایی به حساب نمی‌آید و قرار گرفتن تلفن هوشمند در هوای آزاد نیز می‌تواند به تنهایی اثر گذار باشد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار