کد خبر: ۲۱۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۲۰ دی ۱۳۹۷ - 2019 January 10
نیسان لیف یکی از اولین مدل های برقی تولید انبوه جهان است که از سال 2010 تولید می شود. این هاچبک پاک تاکنون در دو نسل راهی خیابان ها شده و اینک بیش از 320 هزار دستگاه از آن در خیابان های کشورهای مختلف تردد می کنند.

به گزارش تابناک؛ لیف علی رغم کسب عنوان پرفروش ترین اتومبیل الکتریکی دنیا، به لحاظ مسافت قابل پیمایش وضعیت مطلوبی نداشته و در پس رقبا قرار گرفته است. این مساله درباره نسل دوم که شهریور ماه سال گذشته معرفی شد، صادق است؛ زیرا لیف جدید نیز با برد حرکتی 150 مایل (241 کیلومتر) حرفی برای گفتن در برابر رقیبی مثل شورولت بولت ندارد.

بالاخره نیسان به ضعف لیف پی برده و نسخه ای قوی تر از آن را با پسوند e+ در CES 2019 رونمایی کرد. همانطور که می توان حدس زد، نسخه نیسان لیف e plus به جای باتری استاندارد 40 کیلووات ساعتی، به نمونه 62 کیلووات ساعتی تجهیز شده است.

نیسان لیف e plus

با تکیه بر باتری جدید نیسان لیف e plus قادر است تا 226 مایل (363 کیلومتر) را بدون نیاز به شارژ مجدد پشت سر بگذارد که این رقم حدود 40 درصد بیشتر از نسخه استاندارد است. جالب اینکه نسخه ارتقا یافته از لیف تازه خواهد توانست همپای مدل پایه از تسلا مدل 3 و شورولت بولت حرکت کند!

nissan-leaf-e-long-range-ev-1 (15)

به غیر از باتری، لیف e+ از لحاظ پیشرانه نیز بهبود پیدا کرده و از یک موتور 200 اسب بخاری بهره می برد. خروجی این موتور نیز در مقایسه با موتور استاندارد 33 درصد بیشتر است. به گفته نیسان، لیف e+ پر شتاب تر بوده و سبقت گیری از اتومبیل های دیگر با آن، راحت تر و ایمن تر انجام می پذیرد.

nissan-leaf-e-long-range-ev-1 (4)

در کنار موارد یاد شده، نیسان سیستم Intelligent Mobility را به یک نمایشگر بزرگ تر 8 اینچی مجهز کرده؛ این نمایشگر عملکردی مثل صفحه نمایش تلفن همراه هوشمند داشته و از طریق ژست های حرکتی قابل کنترل است. همگام سازی سیستم مسیریاب خودرو با تلفن همراه کاربر و همچنین تجهیز به سیستم vehicle-to-home از دیگر ویژگی های لیف e+ به شمار می روند.

nissan-leaf-e-long-range-ev-1

آنطور که اعلام شده، دستگیری مدیر عامل نیسان یعنی آقای کارلوس گون و حواشی مربوط به آن باعث به تعویق افتادن معرفی لیف e+ شده است. اگر اتفاق خاص دیگری رخ ندهد، این خودرو تا پایان ژانویه با قیمت 4,162,320 ین (معادل 38 هزار دلار) در سرزمین مادری به فروش خواهد رسید. اروپایی ها و آمریکایی ها نیز باید تا بهار منتظر بمانند، ساکنین قاره سبز برای خرید لیف e+ باید 45 هزار یورو کنار بگذارند. درباره قیمت نیسان لیف e plus در ایالات متحده فعلا حرفی به میان نیامده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار