کد خبر: ۲۱۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۲۰ دی ۱۳۹۷ - 2019 January 10
دایملر در نمایشگاه تکنولوژی CES لاس‌وگاس کامیون جدید فرایت لاینر کاسکادیا را به نمایش گذاشته است. این کامیون اواخر سال جاری عرضه خواهد شد و عنوان اولین کامیون تولیدی مجهز به تکنولوژی‌های خودران سطح 2 را به خود اختصاص خواهد داد.


به گزارش تابناک؛ این کمپانی آلمانی همچنین اعلام کرده سرمایه‌گذاری حدود 570 میلیون دلاری در بخش تکنولوژی خودران سطح 4 خواهد داشت تا قبل از پایان دهه‌ی میلادی جاری کامیون‌های خودران را روانه جاده‌ها کند.

Freighliner Inspiration Truck
سیستم‌های خودران سطح 4 باعث بهبود راندمان و بهره‌وری مصرف‌کنندگان خواهد شد و به‌طور قابل‌توجهی هزینه‌های جانبی را کاهش خواهند داد. دایملر توسعه‌ی سیستم خودران سطح 3 را انجام نمی‌دهد زیرا معتقد است سیستم خودران سطح 3 مزیت قابل‌توجهی در مقایسه با تکنولوژی کنونی ندارد.


فرایت لاینر کاسکادیای جدید اقدام به ترکیب سیستم دستیار سواری فعال با دستیار حفظ خودرو بین خطوط کرده و اطلاعات رادارها و دوربین‌ها را باهم جمع خواهد کرد. به این ترتیب کامیون خواهد توانست به‌صورت مستقل اقدام به کنترل ترمز، گاز و فرمان کند. این سیستم جدید باعث می‌شود در تمامی سرعت‌ها بتوان از سیستم خودران استفاده نمود.


دایملر تراکس 200 شغل جدید در این بخش ایجاد خواهد کرد. مهندسان مرکز تحقیق و توسعه کامیون‌های خودران این شرکت در پورتلند همکاری نزدیکی با همتایان خود در اشتوتگارت آلمان و بنگالور هند خواهند داشت تا شبکه‌ای جهانی را شکل دهند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار