تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۰ دی ۱۳۹۷ - 2019 January 10
نمایشگاه CES امسال مثل سال های پیش پر است از ایده های خلاقانه و محصولاتی که زندگی را برای ما راحت تر می کنند؛ و کتری Duo Carafe شرکت Heatworks یکی از آنهاست. این کتری می تواند آب را به صورت آنی به جوش آورد تا دیگر نیازی به صبر کردن برای چای، قهوه یا هر نوشیدنی دیگری نباشد.
به گزارش تابناک؛ Duo Carafe با باتری کار می کند و قادر به جوش آوردن چهار لیوان آب به صورت فوری است. Heatworks می گوید این کتری تا 99 درصد در مصرف انرژی بهینه است و سیستمی برای فیلتر آب دارد که باعث می شود آب مزه بهتری داشته باشد. کتری مورد اشاره با کتری های سنتی یا حتی الکترونیکی تفاوت های بسیاری دارد. در المنت های گرمایی سنتی، تنها دو وضعیت امکان پذیر است: روشن و خاموش. وقتی المنت روشن می شود، نوعی تاخیر طبیعی تا گرم شدن آن وجود دارد. و به همین ترتیب، وقتی خاموش می شود هم روند خنک شدن نیازمند زمان است.

Duo Carafe اندکی پیچیده تر اما بسیار جالب است. Heatworkd می گوید که پیش از هر چیز، خود آب یک رسانای برق است. Duo Carafe کنترل های برق با را الکترودهای گرافیت ترکیب می کند تا مولکول های آب برانگیخته شده و سریع تر حرکت کنند. هرچه سریع تر حرکت کنند، انرژی جنبشی بیشتری به دست می آورند. وقتی مولکول ها شروع به جهیدن روی یکدیگر کردند، آن انرژی جنبشی به حرارت تبدیل می شود. بنابراین آب با انتقال مستقیم انرژی، به صورت آنی جوش می آید. Heatwork این تکنولوژی را Ohmic Array می نامد و پتنت آن را برای استفاده در محصولات مختلف به ثبت رسانده.

یکی دیگر از قابلیت های جالب این کتری آنکه می توانید دمای مد نظرتان را دقیقاً مشخص کنید. به عنوان مثال دمای مناسب برای قهوه بین 90 تا 96 درجه سلسیوس و دمای مناسب برای چای سبز حدوداً 80 درجه سلسیوس است. لازم به اشاره نیست که جریان های الکتریکی تولید شده توسط تکنولوژی Heatwork کاملاً درون Duo Carafe (و نه داخل آب) باقی می مانند و به همین خاطر خطر برق گرفتگی تهدیدتان نخواهد کرد. ضمناً به لطف نیرو گرفتن از باتری، دستگاه کاملاً پرتابل بوده و نیازی به اتصال مستقیم به پریز برق ندارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار