کد خبر: ۲۱۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۱۹ دی ۱۳۹۷ - 2019 January 09
اتحادیه اروپا می‌گوید دولت آمریکا موقعیت دیپلماتیک این اتحادیه را تغییر و آن را تنزل داده است.
به گزارش تابناک؛ مایا کوچیانچیک، سخنگوی اتحادیه اروپا اظهار کرد، دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، اتحادیه اروپا را از تغییر موقعیت دیپلماتیک این اتحادیه در فهرست الویت‌های وزارت خارجه مطلع نکرده است و آمریکا باید درباره این اقدام خود توضیح دهد.

یک منبع آگاه وابسته به اتحادیه اروپا به بی‌بی‌سی گفت، آمریکا پیش از این با هیئت‌های اتحادیه اروپا و سفرای آن همچون "هیئت‌های اعزام شده از سوی یک کشور" رفتار می‌کرد.

آمریکا موقعیت دیپلماتیک سازمان‌های بین‌المللی را پایین‌تر آورده است.

این منبع آگاه وابسته به اتحادیه اروپا که خواست نامش فاش نشود، اظهار کرد، آمریکا روشی که این فهرست دیپلماتیک اعمال می‌شد را تغییر داده است، نه خودِ این فهرست را که اتحادیه اروپا را یک سازمان بین‌المللی توصیف می‌کند.

طبق ترتیب اولویت‌های وزارت امور خارجه آمریکا، رییس یک سازمان بین‌المللی "باید برابر رهبر یک کشور یا رییس دولت در نظر گرفته شود اما در فهرست اولویت‌ها باید بعد از همه نمایندگان رسمی کشورها قرار بگیرد".

این تغییر در اهمیت دیپلماتیک اتحادیه اروپا در حالی صورت می‌گیرد که آمریکا و این اتحادیه برسر مساله تعرفه‌های تجاری دچار تنش‌هایی هستند.

کوچیانچیک اظهارکرد: ما می‌دانیم که اخیرا تغییری در فهرست اولویت‌های دیپلماتیک آمریکا ایجاد شده است و در حال بررسی منظور احتمالی آمریکا از این اقدام هستیم. به اطلاعی درباره این تغییر ادائه نشد. ما انتظار داریم که روند دیپلماتیکی که چند سال پیش تنظیم شد، همچنان رعایت شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار