تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۱۹ دی ۱۳۹۷ - 2019 January 09
در زمان معرفی پورت‌ USB نوع C، بسیاری اعتقاد داشتند که این درگاه‌ می‌تواند نقش مهمی در پیشرفت طراحی دیوایس‌های الکترونیکی ایفا کند. Lapscreen در نمایشگاه CES 2019 موفق شده که چشمه کوچکی از این پیشرفت را به نمایش بگذارد؛ یک مانیتور 12.5 اینچی مجهز به پورت USB-C که می‌تواند فقط با یک کابل به موبایل یا لپ‌تاپ شما متصل شود.
به گزارش تابناک؛ با ابعاد 11.1 اینچ در 8.3 اینچ، Lapscreen تقریبا به اندازه یک ورق کاغذ است و نمایشگر آن فقط 4 میلی‌متر قطر دارد. حتی قطر قسمتی که پورت‌ها و سایر اجزاء روی آن تعبیه شده به 8 میلی‌متر هم نمی‌رسد که باعث شده وزن بسیار کمی در حدود 400 گرم داشته باشد.
Lapscreen

پنل این نمایشگر دارای وضوح 1080p است، که می‌تواند از طریق دو پورت USB-C و HDMI به دیوایس‌های خارجی متصل شود. Lapscreen طوری طراحی شده که بتوانید آن را داخل کیف لپ‌تاپ یا حتی یک پوشه گذاشته و با خود به جاهای مختلف ببرید. در این صورت همیشه به یک مانیتور 12.5 اینچی با کیفیت برای بازی یا انجام کار دسترسی خواهید داشت.

اما بزرگترین مشکل Lapscreen این است که در پشت بدنه پایه‌‌ای برای باقی ماندن در حالت ایستاده ندارد. این در حالیست که یک پایه کوچک پلاستیکی هم می‌تواند وزن ناچیز 400 گرمی آن را تحمل کند اما شرکت سازنده ترجیح داده که طراحی و عرضه پایه آن را به آینده موکول کند که کمی عجیب به نظر می‌رسد. البته اگر بخواهید خودتان پایه‌ای برای Lapscreen بسازید، زاویه دید 178 درجه‌ای این نمایشگر مشکلی برایتان ایجاد نخواهد کرد.

اما مشکل دیگر Lapscreen قیمت آن است. قیمت مدل استاندارد از 200 دلار آغاز می‌شود، اما اگر نسخه دارای صفحه لمسی را می‌خواهید باید هزینه‌ای 265 دلاری را متقبل شوید. در انتها بد نیست بدانید که Lapscreen تنها شرکتی نیست که با نمایشگرهای پرتابل در CES حاضر شده.

دیروز ال جی هم از یک نمایشگر 27 اینچی پرتابل رونمایی کرد که می‌تواند در آینده به رقیب مستقیم Lapscreen در بازار تبدیل شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار