تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۱۹ دی ۱۳۹۷ - 2019 January 09
چند روز پیش و در آستانه برگزاری نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی (CES)، هیوندای با انتشار تیزری از معرفی یک کانسپت عجیب خبر داد. حال با افتتاح CES 2019، هیوندای طی مراسمی از این مفهومی پرده برداری کرده و اطلاعات جامعی از آن را در اختیار رسانه ها قرار داده است.
hyundai-elevate-concept-009

به گزارش تابناک؛ جدیدترین کانسپت هیوندای Elevate نام دارد و با همکاری شرکت Sundberg-Ferar طراحی شده است. این کانسپت توانایی های زیادی در عبور از انواع پستی و بلندی ها داشته و با هدف انتقال تیم های نجات به مناطق صعب العبور یا نقاطی که دچار حادثه شده اند، توسعه یافته است. البته به گفته هیوندای شهروندان عادی نیز می توانند از آن برای ماجراجویی استفاده کنند.

hyundai-elevate-press-conference-8

همانطور که از روی تصاویر نیز مشخص است، Elevate شباهت زیادی به ربات های خزنده دارد. هر کدام از چرخ های این مفهومی از طریق بازوهای مکانیکی مستقل به شاسی متصل شده و نیروی خود را از موتورهای مستقل دریافت می کنند، بازوها نیز دارای چند مفصل بوده و در جهت های مختلف قابل حرکت هستند.

hyundai-elevate-press-conference-5

به لطف چنین ساختاری، Elevate می تواند از یک خودروی عادی، به رباتی راه رونده تبدیل شود. حرکت با سرعت بالا در اتوبان، عبور از روی موانع 1.5 متری و ایستادن بر روی شکاف ها بخشی از توانایی های Elevate به شمار می روند.

hyundai-elevate-concept-001

هیوندای در توصیف Elevate، از عبارت "مشابه راه رفتن پستانداران و خزندگان" استفاده کرده است. آقای دیوید بایرون مدیر طراحی شرکت Sundberg-Ferar نیز درباره این کانسپت گفته:


تصور کنید خودرویی چند متر آنطرف تر از اتوبان در برف گیر افتاده باشد. اگر این خودرو بتواند کمی راه رفته و به مسیر اصلی برگردد، خواهد توانست جان سرنشینان خود را نجات دهد. این آینده حمل و نقل از طریق خودرو است.

hyundai-elevate-concept-008

کانسپت هیوندای Elevate از پلتفرم الکتریکی "اسکیت برد" بهره می برد. این پلتفرم به شکلی است که بدنه براحتی روی آن سوار می شود، به همین خاطر می توان بدنه های گوناگونی را برای آن طراحی کرده و بر اساس نیاز نمونه مناسب را سریعا نصب نمود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار