کد خبر: ۲۱۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۱۸ دی ۱۳۹۷ - 2019 January 08
دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا درباره استراتژی واشنگتن درباره سوریه و افغانستان با رییس جمهور فرانسه و درباره مسایل اقتصادی با نخست وزیر هند و با رهبر کانادا درباره بازداشت دو شهروند کانادایی توسط چین گفت‌وگو کرد.
به گزارش تابناک؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ در تماس تلفنی با جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا گفت‌وگو و تبادل‌نظر کرد.

بر اساس اعلام کاخ سفید، دو طرف درباره بازداشت دو شهروند کانادایی در چین و مسایل تجاری با یکدیگر مذاکره کردند.

دفتر نخست وزیری کانادا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، دو طرف توافق کردند که به دنبال راه‌هایی برای آزادی دو شهروند کانادایی باشند.

هم چنین کاخ سفید با اشاره به مذاکرات ترامپ با امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه اعلام کرد: ترامپ و ماکرون درباره برنامه قوی و روشن خروج هماهنگ نیروهای آمریکایی از سوریه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

مقامات آمریکایی اعلام کردند که روند خروج نیروهای آمریکایی از سوریه در طول 30 روز انجام می‌شود.

کاخ سفید اعلام کرد که رییس جمهور امریکا هم چنین مذاکرات تلفنی با نارندا مودی، نخست وزیر هند برگزار کرد. دو طرف درباره تقویت روابط اقتصادی و افزایش همکاری‌ها در افغانستان مذاکره کردند.

کاخ سفید اواخر ماه گذشته میلادی اعلام کرد که تعداد نیروهای آمریکایی در افغانستان کاهش می‌یابد.

این تماس تلفنی در حال انجام شد که ترامپ چندی قبل مودی را به خاطر ساخت یک کتابخانه در افغانستان به عنوان بخشی از سرمایه‌گذاری‌های هند در ارتش و اقتصاد افغانستان به تمسخر گرفت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار