کد خبر: ۲۱۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۱۸ دی ۱۳۹۷ - 2019 January 08
بهترین هدست VR اچ تی سی روز به روز جذاب‌تر می‌شود. ساعاتی پیش و در جریان برگزاری نمایشگاه CES، شرکت تایوانی از نسخه جدید هدست وایو به نام Vive Pro Eye پرده برداشت. بزرگترین مزیت این محصول وجود سنسورهای ردیاب‌ حرکات چشم درون هدست است که شما را از کنترلرهای خارجی بی‌نیاز خواهد کرد.
به گزارش تابناک؛ با گذاشتن Vive Pro Eye روی سر، به جای آنکه با کنترلرهای دستی در منوهای آن حرکت کنید می‌توانید همین کار را با حرکات چشم انجام بدهید. ساده‌تر بگوییم، برای ورود به یک منوی جدید کافیست فقط چشم خود را به آیکن آن بدوزید تا هدست متوجه منظورتان شود.
Vive Pro Eye

Vive Pro Eye تقریبا یک سال بعد از هدست هشتصد دلاری Vive Pro معرفی شده؛ نخستین هدست واقعیت مجازی که اچ تی سی آن را برای کاربران سازمانی طراحی کرده بود. هدست جدید از نظر ظاهری تفاوت زیادی با مدل Vive Pro ندارد، هر چند که برای ردیابی حرکات چشم با بهینه‌سازی‌هایی مواجه بوده است.

شرکت تایوانی اعلام کرده که از همین امسال، Vive Pro Eye را برای استفاده در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد و حتی از همین حالا تست قابلیت‌های آن را با گروه کوچکی از همکاران خود آغاز کرده است. به عنوان مثال، لیگ حرفه‌ای بیسبال آمریکا از همین هدست برای بازی Home Run Derby VR استفاده کرده که در CES امسال بازدیدکنندگان از غرفه این شرکت می‌توانستند آن را تجربه کنند.

به گفته خبرنگاران حاضر در نمایشگاه، ظاهرا ویژگی ردیابی حرکات چشم در خود بازی قابل استفاده نبوده اما برای جابجایی در منوها می‌توانستید از آن استفاده کنید. اچ تی سی هنوز جزئیات زیادی در مورد قیمت و زمان عرضه Vive Pro Eye ارائه نکرده، اما اعلام نموده که طی سه ماهه دوم سال 2019 می‌توانید آن را خریداری کنید.

در انتها بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که اچ تی سی در طول نمایشگاه، از هدست واقعیت مجازی دیگری به نام Vive Cosmos هم رونمایی کرده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار