تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۶ دی ۱۳۹۷ - 2019 January 06
چند وقتی است که شرکت اسپیس اکس در حال توسعه‌ی نمونه آزمایشی از راکت مریخ نورد استارشیپ بوده و عکس‌های بسیاری از مراحل اولیه‌ی تولید مریخ نورد شرکت آمریکایی منتشر شده اما هنوز کسی نمی‌داند که در پایان با چه فضاپیمایی طرف خواهیم بود.
به گزارش تابناک؛ حال ایلان ماسک بار دیگر از شبکه‌ اجتماعی توییتر برای برقراری ارتباط با دیگر کاربران استفاده کرده و طرحی مفهومی از این وسیله‌ی نقلیه منتشر نموده است.

ایلان ماسک که پیشتر تاکید کرده بود پرتاب های آزمایشی و کوتاه برد نمونه اولیه از این مریخ نورد عاملی کلیدی در موفقیت پروژه BFR یا راکت فالکون بزرگ به شمار می رود، با انتشار این تصویر مشخص کرده که راکت استاریپ از پایان یافتن مراحل تولیدش، چه شکل و ظاهری خواهد داشت.

در این طرح مفهومی، راکت نقره‌ای رنگ بسیار زیبا و فوق العاده به تصویر کشیده شده که شباهت زیادی به طرح‌های کشیده شده در رمان‌های علمی تخیلی دهه پنجاه دارد. جالب اینجاست که یکی از همین رمان‌های علمی تخیلی، سری محبوب ایلان ماسک نیز محسوب می‌شود.

راکت مریخ نورد استارشیپ قرار است پس از توسعه‌ی کامل،۹.۱۴ متر عرض و ۵۴.۸ متر ارتفاع داشته باشد و روی یک شتاب دهنده راکت با ارتفاع بالغ بر ۶۶ متر سوار شود که طبق گفته ماسک از این پس «سوپر هوی» خوانده می شود. بر خلاف تصور همگان، در طرح مفهومی به نمایش درامده هیچ پنجره‌ی یا حفره‌ای روی بدنه‌ی یکدست راکت استارشیپ به چشم نمی‌خورد. البته ایلان ماسک در متن توییت خود، به این موضوع اشاره کرده که برخلاف طرح مفومی به نمایش در آمده، در بدنه‌ی راکت استارشیپ اصلی پنجره‌هایی تعبیه خواهد شد.

ماسک پیشتر با انتشار پستی در شبکه اجتماعی توییتر وعده داد بود ه بعد از پرتاب نمونه آزمایشی طراحی شده در ماه آوریل یا مارس که هم اکنون در تگزاس ساخته می شود جزئیات مربوط به استارشیپ و همچنین مشخصات فنی اش را به سمع و نظر عموم می رساند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار