کد خبر: ۲۱۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۱۶ دی ۱۳۹۷ - 2019 January 06
طبیعت همیشه مملو از شگفتی‌ها و جاذبه‌های دیدنی و باورنکردنی بوده است که از آن میان می‌توان به دریاچه حباب‌ های یخ ‌زده در کانادا، آتشفشان آبی رنگ در اتیوپی و موج‌ های شب تاب در تایلند اشاره کرد.
به گزارش تابناک؛ طبیعت زیبا، پدیده‌های فوق‌العاده‌ای را در اقصی نقاط دنیا به وجود آورده است که حیرت و شگفتی هر بیننده‌ای را به همراه دارد. برخی از این پدیده‌ها به حدی عجیب و غریب هستند که به فکر انسان خطور نمی‌کند که اصلا وجود داشته باشند. از آذرخش ابدی در ونزوئلا تا آیینه آسمان در بولیوی، جزو عجیب‌ترین پدیده‌های طبیعی جهان هستند که در این مقاله به آنها می‌پردازیم

دریاچه حباب‌ های یخ ‌زده، کانادا

پدیده های عجیب جهان

دریاچه حباب‌‌های یخ ‌زده در سال ۱۹۷۲ ساخته شده است و فقط چند دهه قدمت دارد. «دریاچه‌ مصنوعی آبراهام» (Abraham Lake) یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های کانادا است و در طول ماه‌های تابستان به دلیل وجود پودر سنگ در آب‌های این دریاچه، رنگ آبی آن به زیبایی هر چه تمام می‌درخشد. در طول زمستان نیز به واسطه‌ی فساد گیاهان ته دریاچه، گاز متان منتشر شده و باعث بروز حباب‌های یخی در نزدیکی سطح آب می‌شود.

موج‌ های شب تاب، تایلند

پدیده های عجیب جهان

جلبک‌های شب‌تاب که اغلب به عنوان «ستاره‌های ساحلی» از آنها یاد می‌شود، فیتوپلانکتون‌های بسیار کوچکی هستند که باعث ایجاد یکی از شگفتی‌های بزرگ طبیعت شده‌اند. هنوز به درستی مشخص نیست که علت این پدیده چیست، اما این موضوع از اشتیاق مردم برای تماشای این نمایش مسحورکننده کم نکرده است. البته این موضوع فقط در تایلند رخ نمی‌دهد و می‌توانید این تجربه فوق‌العاده را در مالدیو، استرالیا، ایالات متحده و اندونزی نیز مشاهده کنید.

آذرخش ابدی، ونزوئلا

پدیده های عجیب جهان

«دریاچه‌ ماراکایبو» (Lake Maracaibo) واقع در ونزوئلا به لحاظ الکتریکی به حدی فعال بوده است که ۲۶۰ روز سال، ابرهای طوفان‌زای عظیم در نزدیکی دهانه آن جمع می‌شود و در هر دقیقه، صدها صاعقه از خود تولید می‌کنند. این پدیده که «آذرخش ابدی» (Everlasting Lightning) نام دارد از چند کیلومتری قابل مشاهده است. فانوس دریایی ماراکایبو همچنان فعالیت کرده و به دریانوردان برای عبور از مسیر باریک بین این دریاچه و خلیج ونزوئلا کمک می‌کند.

آیینه آسمان، بولیوی

پدیده های عجیب جهان

«کویر نمک سالار دی یونی» (Salar de Uyuni)، بزرگ‌ترین کویر نمکی دنیا به شمار می رود که هر سال هزاران گردشگر برای تماشای این پدیده طبیعی معرکه و عکاسی از ادغام زمین و آسمان، خود را به بولیوی می‌رسانند. افق بی‌نهایت این منطقه از بولیوی باعث شده است به دلیل نبود پرسپکتیو عمیق، هزاران عکس متفاوت از آن شکل بگیرد. این شاهکار بصری به خاطر انعکاس روی یک پهنه عظیم تقریبا هم‌سطح به وجود آمده است.

شفق قطبی، اسکاندیناوی و شمال کانادا

پدیده های عجیب جهان

«شفق شمالی» یا «شفق قطبی» (Northern Lights)، در مناطق جنوبی‌تر نظیرانگلستان  مشاهده می‌شود، هر چند برای داشتن یک تجربه کامل می‌توان به شمال کانادا یا کشورهای اسکاندیناوی رفت، جاییکه ذرات باردار خورشید با اتمسفر زمین برخورد می‌کنند و این پدیده را به وجود می‌آورند. البته در نیم‌کره جنوبی زمین، نوع متفاوتی از این نمایش خیره‌کننده نور اتفاق می‌افتد، اما تماشای آن‌ها در بخش‌های جنوبی دشوارتر است.

آتشفشان آبی رنگ، اتیوپی

پدیده های عجیب جهان

شاید با دیدن «آتشفشان آبی رنگ» (Blue lava volcano) اتیوپی به نظرتان باورنکردنی بیاید، اما واقعیت دارد. در واقع، واکنش گدازه‌های آتشفشانی با گاز گوگرد، باعث ایجاد یک جریان گدازه‌ای آبی رنگ می‌شود. البته به غیر از اتیوپی، می‌توان این پدیده را در اندونزی نیز مشاهده کرد، هر چند که به مراتب خطرناک‌تر است.

یخ‌ های فیروزه‌ ای، روسیه

پدیده های عجیب جهان

«دریاچه‌ی بایکال» (Lake Baikal) در روسیه، قدیمی‌ترین دریاچه آب شیرین جهان است که هر سال زمستان، روی کریستال‌های یخی بسیار عظیم، یخ‌ می‌زند به‌طوری‌که گاهی اوقات می‌توان این کریستال‌های یخی را به وضوح مشاهده کرد. به این ترتیب، بیابان سفید رنگ عجیب و غریبی با تکه‌های یخ فیروزه‌ای از آن بیرون زده به چشم می‌خورد که حس یک فیلم علمی- تخیلی را در انسان به وجود می‌آورد. این منطقه مطمئنا یکی از نقاط روی کره زمین است که هر کسی باید یک‌بار در طول زندگی از آن دیدن کند.

کوه‌ های رنگین کمان، چین

پدیده های عجیب جهان

«کوه‌های رنگین‌کمان چین» (Rainbow Mountain China)، یکی شگفت‌انگیزترین عجایب کشور چین به حساب می‌آید و تقریبا برای همگان ناشناخته مانده بود تا اینکه یک فیلمساز چینی آن را در فیلم خود نشان داد. از آن زمان بود که گردشگران چینی و در ادامه، گردشگران سایر کشورهای جهان برای دیدن این پدیده جالب روانه این منطقه شدند. این کیک لایه‌ای رسوبات طی میلیون‌ها سال شکل گرفته و در اثر حرکت پوسته‌ی زمین، فراز و فرودهای عمیقی در این کوه به وجود آمده است.

گودال آبی بزرگ، بلیز

پدیده های عجیب جهان

«گودال آبی بزرگ» (Great Blue Hole) در کشور بلبز و دریای کارائیب واقع شده است و جای تعجب نیست که این گودال غول پیکر زیر دریا به طور مرتب به عنوان یکی از مکان‌های شگفت‌انگیز جهان شناخته می‌شود. این گودال زیردریایی، ۱۲۴ متر عمق دارد و وسعت آن به ۳۰۰ متر می‌رسد و معمولاً یک روز تمام طول می‌کشد تا غواصان به طور کامل از آن دیدن کنند. این گوال آبی رنگ بزرگ، محل زندگی انواع گونه‌های آبزی است اما شهرت این منطقه بیشتر به خاطر سنگ‌های استالاکتیت است که صدها هزاران سال پیش به وجود آمده‌اند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار