به گزارش تابناک؛ چند وقتی است که شرکت‌های مختلف نظیر مایکروسافت، لپتاپ‌های با نمایشگر جداشونده تولید می‌کنند. از میان آنها می‌توان به سرفیس بوک جدید این کمپانی اشاره کرد. حال شرکت دل پتنت تازه‌ای منتشر کرده که نشان می‌دهد قصد دارد گامی بلند در تولید گجت‌هایش بردارد و لپتاپی با دو نمایشگر جداشونده تولید کند.

بدین ترتیب کاربران در آینده نزدیک خواهند توانست به راحتی با استفاده از این دو نمایشگر جدا شونده، چندین کار را با هم انجام دهند. این لپتاپ‌ها می‌تواند بهترین گزینه برای طراحان، ادیتورها و ... باشند چرا که در لحظه می‌توانند نمایشگر را جدا کرده و چندین نفر به صورت همزمان از این لپتاپ‌ها بهره ببرند.

این پتنت «سیستم‌های رسیدگی اطلاعات با چند نمایشگر جداشونده» نامگذاری شده و نشان می‌دهد کاربر می‌تواند به روش‌های گوناگون از چند نمایشگر جداشونده برای یک لپتاپ استفاده نماید.

برای این دو نمایشگر جداشونده نوارها‌ی استوانه‌ای آهنی تعبیه شده که خاصیت مغناطیسی دارند و بدین ترتیب استفاده از آنها یا جدا کردنشان از لپتاپ بسیار ساده خواهد شد. کاربر به راحتی می تواند از یکی از این نمایشگر‌های برای خود استفاده کند و دیگری را در اختیار مشاهده‌کنندگان، یا حتی سرپرست خود قرار دهد و محتوایی را برایش به نمایش درآورد.

در سناریوی دیگری که توسط شرمت دل در این پتنت به تصویر درآمده، می‌توان به استفاده همزمان از این نمایشگر اشاره کرد. بسیاری از تولیدکنندگان محتوا برای ویرایش فیلم‌هایشان از دو مانیتور استفاده می‌کنند و بدین شکل می‌توانند در لحظه دو محتوای کامل پیش روی خود داشته باشند.

با استفاده از لپتاپ‌های جدید شرکت دل و دو نمایشگر جدا شونده آن، تدوینگران قادر خواهند بود بدون استفاده از مانیتوری جدید، گجتی کاربردی را در اختیار داشته باشند و از آن بهره لازم را ببرند. قرار گرفتن نوارهای استوانه‌ای و لولاهای مغناظیسی بکار رفته برای این لپتاپ، موجب می‌شود قرار گرفتن صفحه نمایش در محل‌های مختلف  آسانتر شود و کاربر گزینه‌های متعددی در اختیار خود داشته باشد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار