کد خبر: ۲۱۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۱۶ دی ۱۳۹۷ - 2019 January 06
فورد 953 هزار دستگاه خودروی دیگر خود را که به کیسه‌های هوای معیوب تاکاتا مجهز هستند فراخوان خواهد کرد.


به گزارش تابناک؛ این فراخوان که بخشی از فراخوان بزرگ در نظر گرفته شده است تعداد 782384 دستگاه خودرو در آمریکا و 149652 دستگاه را در کانادا شامل می‌شود.

2014 Lincoln MKZ Hybrid Sedan Hybrid
خودروهایی که در این فراخوان شرکت می‌کنند شامل فورد اِج و لینکلن MKZ ساخته شده در تأسیسات اوک ویل و رنجرهای مونتاژ شده در توئین سیتیز می‌باشند. فیوژن، MKZ و مرکوری میلان ساخته شده در تأسیسات هرموسیلو نیز در لیست فراخوان فورد قرار دارند. نهایتاً باید به نسل قبلی موستانگ ساخته شده در تأسیسات فلت راک هم اشاره کنیم که در این فراخوان شرکت می‌کنند.


تکنسین‌های فورد اقدام به تعویض باد کننده‌ی کیسه هوای جلویی یا ماژول سمت سرنشین خواهند کرد. واضح است که این عمل بدون هزینه‌ای برای مشتری انجام خواهد شد. فورد اعلام نکرده چه زمانی اقدام به تماس با مالکان خودروهای تحت تأثیر خواهد کرد.


باد کننده‌های کیسه هوای معیوب تاکاتا شامل ماده‌ای شیمیایی هستند که می‌توانند در مجاورت رطوبت و دمای بالا منفجر شوند. در شرایط بدتر، زمانی که کیسه هوا در تصادف باز شود، باد کننده می‌تواند قطعات تیز را به کابین پرتاب کند. تا به اینجا گفته می‌شود 23 نفر در سراسر جهان بر اثر این عیب از دنیا رفته‌اند. فراخوان تاکاتا بزرگ‌ترین فراخوان تاریخ صنعت خودرو محسوب می‌شود.


در مطلبی مرتبط نیز باید گفت فورد دومین فراخوان خود را برای برخی مدل‌های اکو اسپورت 2019 اعلام کرده است. صندلی پشتی این شاسی‌بلند ساب کامپکت شاید فاقد جوشکاری مناسب باشد و این امر می‌تواند استحکام صندلی در زمان تصادف را کاهش داده و ریسک جراحت را بالا ببرد.


در کل تنها 87 خودرو فراخوان می‌شوند که 63 دستگاه از آن‌ها در آمریکا و 13 دستگاه نیز در کانادا حضور دارند. نمایندگی‌های فورد اقدام به جایگزینی صندلی جدید با نمونه‌ی معیوب خواهند کرد.

تا به اینجا خبری از تصادف یا جراحت مرتبط با این فراخوان به دست فورد نرسیده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار