تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۱۵ دی ۱۳۹۷ - 2019 January 05
بزرگترین ربات جهان در استرالیا بکار گرفته است. با شنیدن این خبر ممکن است سریعاً ماشینی به بزرگی ربات‌های غول آسای کارتون‌های انیمه‌ی ژاپنی را تصور کنید اما این ربات بزرگ، در واقع یک قطار خودران است که استرالیا اخیراً در راه آهن این کشور بکار گرفته تا راهی مسافران را فراهم آورد.
به گزارش تابناک؛ شرکت استخراج سنگ آهن ریو تینتو (Rio Tinto)، چندی پیش از سیستم تماماً خودکار برای شبکه‌ی ریلی خود رونمایی کرد. در ویدیوی این کمپانی، قطارهای کوچکی به نمایش درآمد که بدون دخالت انسان قادر بودند مسیر معدن تا محلی به خصوص را طی نمایند. این قطار‌ خودران قادر بود که با سرعت ۲۰ کیلومتر بر ساعت، مسیر ۸۰۰ کیلومتری را طی ۴۰ ساعت بپیمایند.

حال قرار شده همین سیستم برای شبکه‌ی ریلی غرب استرالیا بکار رود و ساکنین ناحیه‌ی پیلبارا از بزرگترین ربات جهان سفر‌های ریل خود استفاده نمایند. سخنگوی شرکت ریو تینتو مدعی شده که این تکنولوژی اولین سیستم تماماً خودکار جهان است که برای شبکه‌ی ریلی سنگین بکار می‌رود.

هزینه‌ی ساخت و افتتاح این سیستم ۹۴۰ میلیون دلار تخمین زده شده و بدین ترتیب مسافتی معادل ۱۷۰۰ کیلومتر و ارتباط ۱۶ معدن آهن به همراه دو بندر پوشش داده شده است. نکته‌ی قابل توجه این است که در جریان بکار گیری این سیستم جدید، هیچ فردی از شغلش اخراج نشده و قرار نیست چنین اتفاقی نیز در سال ۲۰۱۹ رخ دهد.

البته سیستم ریلی و قطار خودران، جزو جدیدترین تکنولوژی‌هایی است که رانندگی تماماً خودکار در آن بکار می‌رود و چند وقتی است که این فناوری به محبوبترین بحث طراحان بدل شده است. سیستم‌های زیادی تاثیر گرفته از دخالت هوش مصنوعی در حمل و نقل انسان بکار گرفته شده که می‌توان از میان آنها به هتل‌ خودران، کشتی خودران، موتورسیکلت خودران، ماشین خودران، تاکسی پرنده خودران و حتی معدن چی خودران نیز اشاره نمود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار