خانوادهی منزی در این شکایت به دنبال دریافت ۷۵ هزار دلار هزینهی درمان، غرامت بابت آسیب و از دست رفتن زندگی عادی قربانی از اپل هستند.
شاکیان مدعیاند که اپل به طور کامل از مشکلات موجود در آداپتور MagSafe مطلع بود اما تعمدانه این موضوع را با مشتریان خود در میان نگذاشته و آنها را از خطرات احتمالی با خبر نکرده است.
در این شکایت نامه آمده که اپل به مسائلی نظیر ساییده شدن، جرقه زدن، ذوب شدن و افزایش بیش از حد دمای MagSafe در بخش گارانتی این آداپتور اشاره کرده بود اما به طور دقیق مصرف کنندگان را از خطرهای احتمالی با خبر نکرد. اپل نسبت به این موضوع هنوز واکنشی رسمی از خود نشان نداده است.
در گذشته مصرف کنندگان اپل، بارها نسبت به مقاومت بسیار ضعیف MagSafe معترض شده بودند. حتی برخی از مشتریان که با دقت بسیار زیادی به نگهداری و رعایت موارد ایمنی میپرداختند مدعی شدند که بعد از مدتی Magsafe دچار فرسودگی میشد.
علی رغم همهی این مشکلات، MagSafe بابت متصل شدن و جدا شدن بسیار ساده و راحت از لپتاپ در میان بسیاری از مشتریان قدیمی اپل همچنان محبوبیت دارد. پتنتی که دو سال پیش توسط اپل منتشر شد نشان میداد که احتمال بازگشت MagSafe به عنوان دانگل مغناطیسی دور از ذهن نیست.