کد خبر: ۲۱۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۱۵ دی ۱۳۹۷ - 2019 January 05
هواوی دو نفر از کارمندانش را به‌دلیل استفاده از گوشی‌های آیفون، تنزیل رتبه و سپس حقوق آن‌ها را کاهش داد.
به گزارش تابناک؛ پس از آن‌که آتش اختلافات و کشمکش‌های تجاری و سیاسی میان چین و آمریکا بر سر فعالیت غول‌های تکنولوژی چینی هم‌چون هواوی و زد تی ای در ایالات متحده شعله‌ور شد و این دو شرکت به اتهام جاسوسی از کاربران و مقامات آمریکایی متهم شده و فعالیت آن‌ها در این کشور ممنوع اعلام شد، ایالات متحده آمریکا از بسیاری از کشورهای هم پیمان خود نظیر کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی درخواست کرد که فعالیت و فروش محصولات این دو شرکت چینی را ممنوع اعلام کنند.

یک ماه پیش بود که مدیر ارشد مالی هواوی توسط مقامات امنیتی کانادا دستگیر و به اتهام دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه برخی از کشورها نظیر ایران بازداشت شد. همین امر اختلافات و جنگ تجاری میان این دو کشور را بیش از پیش افزایش داد که به‌دنبال آن بسیاری از شرکت‌های چینی که در زمینه‌های مختلفی در این کشور فعالیت می‌کنند، در راستای حمایت از یکی از بزرگترین غول‌های تکنولوژی چینی از کارکنان و کارمندان خود به صورت کاملا جدی درخواست کرده‌اند که محصولات اپل را تحریم کرده و برخی از آن‌ها نیز تهدید کرده‌اند درصورتی که کارمندان گوشی‌های آیفون جدیدی تهیه و خریداری کنند، آنها را اخراج خواهند کرد.

پیش‌تر نیز گزارش‌های دیگری منتشر شده بود که نشان می‌داد این شرکت‌ها به کارکنان خود ابلاغ کرده‌اند درصورت استفاده از گوشی‌های آیفون و به طور کلی محصولات اپل، با کسر از حقوق و پاداش و مزایا و یا تنزیل رتبه مواجه خواهند شد.

حالا به نظر می رسد که این تهدیدات به مراحل عملی و جدی رسیده است و هواوی دو نفر از کارمندانش را به دلیل استفاده از گوشی‌های آیفون در این شرکت، علی‌رغم ابلاغیه هواوی مبنی بر تحریم و بایکوت محصولات آمریکایی اپل، طبق وعده خود تنزیل رتبه داده و حقوق و مزایای آن‌ها را نیز کم کرده است.

بر اساس گزارش وب سایت theverge، این اقدام که نشان داد هواوی و شرکت‌های چینی در حمایت از کالای چینی بسیار بیش‌تر از حد تصور کاربران و شهروندان در تحریم محصولات آمریکایی اپل جدی بوده و به دبنال اقدامات عملی و نتیجه بخش هستند.

هرچند که به گفته بسیاری از کارشناسان، متقاعد کردن و یا واداشتن افراد به استفاده و عدم استفاده از یک محصول کار بسیار دشوار و در عین حال غیراخلاقی به شمار می‌رود، اما شرکت‌های چینی به تلاش خود برای خریداری و حمایت از محصولات هواوی ادامه می‌دهند.

ماجرا از اوایل سال جاری میلادی آغاز شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که گوشی‌های هوشمند ساخت شرکت‌های چینی نظیر هواوی و زدتی‌ای از شهروندان و مقامات آمریکایی جاسوسی می‌کنند و اطلاعات شخصی و محرمانه بسیاری را تحویل دولت چین می‌دهد تا علیه ایالات متحده از آن‌ها استفاده کند.

با این‌که دولت چین و شرکت‌های هواوی و زدتی‌ای همگی این اتهامات را بارها رد و تکذیب کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها به تلاش برای جلوگیری از فعالیت آن‌ها و قطع همکاری سایر کشورها ادامه می‌دهند
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار