کد خبر: ۲۱۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۱۳ دی ۱۳۹۷ - 2019 January 03
راهکار جدید دانشمندان استرالیایی می تواند به درمانی انقلابی برای سرطان پوست منجر شود.
به گزارش تابناک؛ محققان انستیتوی Peter Dohety استرالیا با به کارگیری سلول هایی خاص تومورهای خطرناک ملانوما را به فاز خواب وارد کرده اند که روند رشد آن متوقف می سازد.

ملانوما وخیم ترین نوع سرطان پوستی است که به سرعت در بدن پخش شده و می تواند اعضای دیگر را نیز گرفتار سازد. ماده اصلی این سرطان سلول های رنگدانه ای بوده و به همین خاطر اغلب قهوه ای یا مشکی است. این سرطان معمولا به خاطر آسیب دیدن DNA در سلول پوست (اغلب به دلیل اشعه مضر UV) ایجاد می شود.

سرطان پوست
محققان استرالیایی از  «سلول T خاطره» برای متوقف کردن رشد سرطان پوست استفاده کرده اند که به گروهی از گلبول‌های سفید خونی یا لنفوسیت‌ها متعلق هستند و نقش اصلی را در ایمنی بدن ایفا می کنند. این سلول پیش از این هم در برای مبارزه با سرطان استفاده شده اما تا کنون نحوه عملکرد آنها شناسایی نشده بود.

طی این مطالعه با بهره گیری از  سلول های T تومور ملانوما در موش ها به فاز خواب فرو برده شده. در مرحله بعد که سلول T از این جانوران برداشته شد سرطان فعالیت خود را از سر گرفت.

در استرالیا هر ساله ۱۴ هزار نفر به تعداد بیماران مبتلا به ملانوما اضافه می شود. در این کشور که دومین نرخ بالای این نوع سرطان در دنیا را دارد، هر ساله حدود ۲ هزار نفر به خاطر سرطان پوست جان خود را از دست می دهند. دانشمندان ابزار امیدواری کرده اند که این روش به بهبود روش های درمانی منجر شود.

ملانوما معمولا از طریق آزمایش‌های پوستی و بافت برداری شناسایی می شود اما پژوهشگران استرالیایی اخیرا روش جدیدی را ابداع کرده اند که از طریق آزمایش خون و شناسایی برخی پادتن‌ها این بیماری را در مراحل اولیه شناسایی می کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار